וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי משרד החוץ: הבית בוער וההנהלה שותקת

19.5.2005 / 9:19

במכתב חריף לבכירי המשרד דורשים העובדים ועדת חקירה פנימית, שקיפות במינויים ועצירת ההדלפות, כדי לעצור את "שפיכת דמם"

ועד עובדי משרד החוץ קורא להקים ועדת חקירה, שתבדוק את החשדות לאי-סדרים בצמרת המשרד בשורה של פרשיות שהתפרסמו לאחרונה, ובראשן ההאשמות ההדדיות בין שר החוץ, סילבן שלום, לשגריר ישראל בוושינגטון, דני איילון. בגלי צה"ל דווח, כי במכתב חריף שנשלח לבכירי המשרד תחת הכותרת "הבית בוער וההנהלה שותקת" כותבים העובדים: "מדי יום פורצות פרשיות חדשות בתקשורת, מדי יום נשפך דמם של עובדי המשרד וההנהלה ממשיכה בשלה בלי לומר דבר".

זה כשנה שעובדי המשרד קוראים לשתי צורות טיפול שונות בסוגיית עובדי משרד החוץ: ליברליזציה ושקיפות בהליך המינויים, וטיפול פרטני במעמדם של אנשי משרד החוץ כעובדים ממשלתיים מול משרדי הממשלה האחרים. עוד דורשים העובדים לגרום להפסקת ההדלפות "הגורמות לחריצת דין בטרם בירור ובטרם משפט" ולבחון היטב את מנגנוני הביקורת הפנימיים במשרד.

במכתב, שנוסחו המלא מתפרסם ב"מעריב", מוחים העובדים על הפרסום, לפיו יש כוונה בנציבות שירות המדינה להדיח את איילון בטרם יזומן לחקירה. לדבריהם, אם הדבר נכון, חייב איילון להשמיע דברו, ואם אין אמת בדבר, יש להפסיק עם ההדלפות. מנכ"ל משרד החוץ, רון פרושאור, הכחיש השבוע כי ההחלטה על הדחת איילון התקבלה מטעם אשת שר החוץ, ג'ודי ניר-מוזס-שלום.

חיים קורן, יו"ר ועד העובדים של משרד החוץ, דרש הבוקר לערוך רפורמה בהליך המינויים במשרד. "גל הפרסומים אינו מוקד ענייננו", אמר קורן, "בשבוע האחרון מסתמן עימות עם עובדי משרד החוץ שאינם מקצועיים וכרוכים בשערוריות. פרשת איילון סללה נתיב לפרסומים שונים מסוג זה".

"המקרה של איילון הוא מקרה מבחן. אנחנו מתייחסים לעובדה שבשירות המדינה נקבעו כבר תוצאות החקירה", אמר קורן, "יכול להיות שהתקשורת משתמשת בנו. גם פרשת הקונסול בהולנד מצביעה על המצוקה שלנו". וכך נוסחה הטענה במכתב העובדים: "כיצד ייתכן שדו"ח שעוד לא בא לעולם בנציבות הגיע כבר לידיו של 'בכיר במשרד החוץ'? הכסדום היינו? עד היכן יגיע עוד הרפש?!".

"אנחנו דורשים לאורך שנים שהנהלת המשרד המקצועית תפתח אמות מידה נאותות וקריטריונים נכונים למינוי אנשים ראויים", אמר קורן.

במכתב עובדי משרד החוץ נאמר עוד: "אם יש דברים פסולים במשרד החוץ, יש לחקור ולשרש אותם מתוכנו... מאות עובדים מוכשרים ומסורים, הנותנים את מיטב שנותיהם לשירות המדינה במחיר אישי ומשפחתי כבד, ראויים לתשובות של אמת במקום להשפלות פומביות".

המכתב נחתם באמירה, כי "על הנהלת המשרד לעשות סדר במתרחש בו, לפני שיהיה מאוחר מדי. ציבור עובדי משרד החוץ בוודאי יתגייס למשימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully