וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רם לנדס עוזב את ערוץ 10

תכלת סמל

18.5.2005 / 21:03

מנכ"ל חברת החדשות המיועד למנכ"לות הערוץ הודיע במפתיע על עזיבתו. לוואלה! נודע כי לנדס הציב אולטמיטום על מינויו לבעלי המניות בערוץ ונענה בשלילה. לנדס לעובדים: "זה לא אתם, זה אני". גיא זוהר מועמד להחליפו

רם לנדס, מנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 'ישראל 10' והמיועד על פי פרסומים לתפקיד מנכ"ל הערוץ, החליט במפתיע לעזוב את החברה, ההודעה על כך נתקבלה מאת לנדס עצמו במייל פנימי לעובדי החברה, כך נודע לכתבתנו. עובדים בערוץ מסרו לוואלה! כי האווירה בו הייתה עכורה ביותר בימים האחרונים, לאחר שגברו הסברות כי לנדס יקודם לתפקיד מנכ"לו במקום ניר למפרט, כחלק מהשינויים שיחולו עקב כניסתם של בעלי המניות החדשים לערוץ.

מקורות מסרו הערב לוואלה! כי לנדס קיבל את החלטתו לאחר שהציב אולטימטום לבעלי המניות של הערוץ באשר למינויו למנכ"לות, אולטימטום שלא נענה.

עוד נמסר כי ההודעה נתקבלה בתדהמה במסדרונות הערוץ, וכי לא ידועה סיבת ההתפטרותו של לנדס, שמסר במייל פנימי לעובדים כי "זה הזמן לפנות את מקומי" וכי העזיבה "בלתי נמנעת". עיתוי עזיבתו של לנדס מסובך במיוחד, בעת שבימים אלה נערכת חברת החדשות לסיקור מבצע ההתנתקות. עזיבתו של לנדס באה לאחר עזיבתו לא מכבר בחזרה ל'ידיעות אחרונות' של ראש מערכת החדשות, שילה דה בר.

אתמול סערו הרוחות בערוץ, לאחר פרסום דבר מכתב שקיבלו בעלי המניות עליו חתומים "עובדי ומנהלי ערוץ 10 וחברת החדשות" ושכותרתו "בכייה לדורות - הרס עצמי של ערוץ ישראל 10", בהתייחס למינויו הצפוי של לנדס למנכ"ל הערוץ. המכתב התקבל בתמיהה אצל עובדי חברת החדשות, שלא חשו שותפים לו.

כעת צפוי למפרט להשאר בתפקידו כמנכ"ל הערוץ. שמועות בערוץ מדברות על גיא זוהר, מגיש ובכיר בחברה, כמועמד לתפקידו של לנדס. כזכור, מונה השבוע העיתונאי רינו צרור לתפקיד משנה למנכ"ל חברת החדשות. זוהר סירב להגיב לפי שעה לידיעה.

מסמך: מכתב העזיבה של לנדס

"שלום,

בתחושת סיפוק וגאווה, אהבה ופרגון אפרוש בקרוב מחברת החדשות ואקח לעצמי הפסקה ארוכה, נטולת ביפרים. זה לא אתם, זה אני.
בתוך קצת יותר משנתיים הפכנו את חדשות 10 לאחד מכלי התקשורת המשמעותיים ביותר במדינה, המדוברים ביותר, המשפיעים ביותר, ובלי ששמנו לב – גם אחד הגדולים ביותר במדינה.

ובתוך כך גם הקמנו חברה מפוארת, עם תרבות של מקצוענות, אהבת האדם, והנאה מהחובה והזכות שלנו להיות עיתונאים, לספר את הסיפורים של כולנו. חדשות שמדברות לכולם.

אלא שאני נמצא כאן מהיום הראשון, בקיץ 2002. כמעט שלוש שנים של זכות גדולה וחדווה מקצועית ואישית, ועבודה קשה, אבל גם, ובעיקר, אחריות גדולה, מסביב לשעון. כעת אני חש שהחברה סיימה את שלב ההמראה. חדשות 10 יציבה, הישגית, ואנרגטית מתמיד – וזה הזמן לפנות מקום לעורך ראשי חדש. מבחינתי, לפרוש בשיא. להסדיר נשימה. ועם כל הכבוד לשידורים החיים בקונטרול – לראות טלוויזיה מהבית (חדשות 10 כמובן).

אחרי תקופה ארוכה וקשה של תלאות, חוסר יציבות וחוסר ודאות, ערוץ 10 עומד בפתח תקופה פנטסטית: בעלי-המניות התגבשו לכדי קבוצה בעלת עוצמה, נחושה, איכותית ומחויבות לדרכנו, שהיא דרך החדשנות והיצירתיות, וההשקעה בצופים. אני משוכנע שבהנהגתם, בהשראתם, ובעזרת הניהול המוצלח בערוץ, בראשות ניר למפרט, תימשך התנופה של ערוץ 10.

העתיד ורוד.
התהליכים שאנחנו מסיימים כעת - ייצוב המבנה הניהולי והארגוני החדש, סיום תהליך יצירת התקנים, סיום הבינוי והשלמת ההיערכות להתנתקות – יוצרים את התשתית לכניסה חלקה ורגועה למחליפי, שזהותו טרם נקבעה. אני כמובן אשאר כאן עד שהמנכ"ל החדש, שתהיה לו הזכות להוביל את החברה לפסגות נוספות, אכן ימונה.

תודה לכולכם על תקופה מרתקת, מדהימה ועוצרת נשימה ממש.

רם לנדס"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully