וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבדקת אפשרות לפנות מתנחלים לקציר-חריש

18.5.2005 / 18:42

חדשות HOT: ראש מועצת היישוב הסמוך לאום אל-פאחם שבצפון נפגש עם ראש הממשלה תוך כוונה להעביר אליו חלק ניכר מממפוני הגוש

ממשרד ראש הממשלה הובעה התעניינות ביישוב מפונים מגוש קטיף ביישוב קציר-חריש שבצפון. על פי חדשות HOT בצפון, בתוך שנה יהיה ניתן להקים ביישוב הסמוך לאום אל-פאחם, 4,300 יחידות דיור, כאשר כבר עתה מוכנות במקום התשתיות הנדרשות. היום ייפגש ראש הממשלה, אריאל שרון, עם ראש מועצת חריש-קציר, יעקב אמור.

עוד דווח, כי עיבוי היישוב, המשתרע על פני הגבעות המזרחיות של כביש ואדי ערה בתחומי הקו הירוק ואשר כולל שני ישובים שהוקמו בעבר כמיצפים, יהיה חלק מהגשמת תוכניתו של שרון מתקופת היותו שר השיכון - תוכנית "שבעת הכוכבים". מטרת התוכנית היא יישוב יהודים סמוך לקו התפר. בקציר מתגוררות עשרות ספורות של משפחות ובחריש אין גרים כלל.

שני מיצפים אלו, אשר הממשלה ראתה בהם בזמנו יעד לאומי והקנתה להם מעמד של אזור פיתוח א', הם הבסיס להקמת היישוב העירוני הגדול בנחל עירון. ראש המועצה אמור, איש ליכוד, מוכר כמקורבו של ראש הממשלה. בפברואר 2002 כיהן אמור כממונה על יישום החלטות הוועדה לפיתוח הגליל והנגב, בגליל.

לפני שבועיים פנה מנכ"ל משרד רה"מ לאמור על מנת לקבל נתונים על היישוב. בסוף החודש צפוי להיפגש אמור עם שר הבינוי והשיכון, יצחק הרצוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully