וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסקין מזהיר מטרור יהודי, רצח רה"מ והחמאס

17.5.2005 / 14:01

ראש השב"כ החדש: לא יהיה חוש הומור כלפי מידע על טרור יהודי. הדגיש כי יציאת צה"ל מצפון השומרון תוביל לטרור וירי רקטות

בהופעתו הראשונה של ראש השב"כ החדש, יובל דיסקין, בפני ועדת החוץ והביטחון של הכנסת הוא הדגיש את הסכנות הקרובת שיתמודד עימן: הטרור היהודי והתחזקות החמאס. "יציאת צה"ל מצפון השומרון תוביל לטרור וירי רקטות", כך אמר ראש השב"כ החדש. עוד אמר דיסקין כי "אם החמאס יהפוך חלק מהשלטון הפלסטיני, תימצא ישראל בבעיה בכל הנוגע לסיכולים, זאת משום שהימנעות מסיכולים מעצימה את ארגוני הטרור".

בקול ישראל דווח, כי דיסקין התריע גם מפני טרור יהודי ומפני אפשרות לפיגועים בהר הבית. ח"כ אפי איתם (ציונות לאומית דתית) שאל את דיסקין על חשיפת החוליה היהודית, שהתכוונה לבצע פיגוע במסגדי הר הבית: "האם זו בדיחה?". דיסקין השיב כי "בנושא הר הבית לשב"כ אין שום חוש הומור. אנחנו נבדוק כל מידע שמגיע אלינו לגבי כוונות לפגוע בהר הבית, אבל השב"כ איננו בשום פנים כלי פוליטי בידי מישהו".

עיקר דבריו התמקדו בדאגה הגוברת מהתחזקות ארגוני הטרור ברצעות עזה: "אנחנו חושבים שזאת הבעיה המרכזית - התעצמות הארגונים האלה ברצועה מהווה את בעיית הבעיות", כך אמר ראש השב"כ החדש והוסיף לגבי ההשלתבות של החמאס במערכת הפוליטית: "עדיף חמאס כארגון טרור שניתן להלום בו, על חמאס פוליטי-חברתי-טרוריסטי בשלטון, שיקשה לטפל בו סיכולית בגלל שהוא כבר יהיה עם זרוע פוליטית".

בגלי צה"ל דווח, כי חברי כנסת שיצאו מישיבת העבודה הראשונה של דיסקין בוועדת חוץ ובטחון אמרו כי "אם היינו עוצמים את העיניים היינו חושבים שזה עדיין אבי דיכטר". לדבריהם הוא השמיע את אותן העמדות והניסוחים ובאותה הנחרצות והבטחון כמו קודמו בתפקיד דיכטר.

בטאון הרשות הפלסטינית "אל אייאם" פירסם הבוקר כתבת דיוקן על דיסקין. העיתון מספר כי דיסקין מוכר היטב לתושבי שכם בשם "קפטן יונס". הם מתארים אותו כאיש ישר ופיקח שרדף בקנאות את המבוקשים והצליח לפרק תשתית צבאית שהקים הפתח לפני יותר מעשרים שנה. בקול ישראל דווח, כי עם זאת, מקצת המרואיינים בכתבה מתארים את ראש השב"כ כאדם קשה ורע לב.

"רצח שני של ראש ממשלה יהיה גל נפץ"

כתב "הארץ" גדעון אלון, מוסיף:

"החברה הישראלית לא תוכל לסבול רצח פוליטי נוסף של ראש הממשלה", אמר דיסקין לח"כים. לדבריו, "רצח שני של ראש ממשלה יהיה גל נפץ עם משמעויות אסטרטגיות". הוא אמר כי גורמים בימין הקיצוני מעוניינים לבצע פיגועי טרור בהר הבית ונגד ראש הממשלה, דבר המעורר דאגה בשב"כ.

חברי הכנסת שהשתתפו בוועדה שאלו את ראש השב"כ החדש שורה ארוכה של שאלות. ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) שאל: "האם גם בעיניך אבו מאזן הוא אפרוח ללא נוצות?". דיסקין השיב, כי הוא לא מתלהב מההשוואות האלה.

הוא הדגיש, כי ישראל תובעת מהרשות הפלסטינית לסכל פעולות טרור, להעמיד לדין מחבלים, להחרים אמצעי לחימה בלתי חוקיים ולקיים שלטון מרכזי על כל הציבור הפלסטיני.גם מתחו ביקורת על חסימת הכבישים ע"י המתנחלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully