וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביה"ד לעבודה: טיפ הוא לא משכורת

17.5.2005 / 12:02

בתביעה של 2 מלצריות אמרה השופטת כי עובד אינו יכול לוותר על מעמדו ועל זכויותיו הסוציאליות

בית הדין האזורי לעבודה בת"א העניק תמיכה לעמדת ההסתדרות בנושא תשלום הטיפים למלצרים. ביה"ד קבע כי אין להחשיב את הטיפים שהתקבלו מהלקוחות כחלק אינטגרלי מהשכר. מחר תעלה לקריאה טרומית בכנסת הצעת חוק הגנת השכר, "חוק הטיפים" של יו"ר ההסתדרות, ח"כ עמיר פרץ.

השופטת הראשית, עליה פוגל, קבעה בנוסף בפסק הדין, כי חתימה מרצון של עובד על הסכם היעדר יחסי עובד – מעביד אינה מחייבת.

מושא התביעה היה תביעתן של שתי מלצריות שעבדו במסעדת קרואסונט ברמת גן, 3 שנים כל אחת, ולא זכו לתנאים סוציאליים ושכר מינימום. השופטת קבעה, כי עניין חתימתן של העובדות על הסכם, לפיו אין ביניהן לבין המעסיק יחסי עובד – מעביד, הוכיחו העובדות שהוצגו במשפט, על ידי עו"ד אלכס סולומונוביץ', כי השתיים היו עובדות, ולכן זכאיות למלוא הפיצוי שתבעו.

השופטת ציינה גם, כי עובד אינו יכול לוותר על מעמדו ככזה, ולכן גם אינו יכול לוותר על הזכויות הסוציאליות המוענקות לו מתוקף היותו כזה. "מערכת יחסי העבודה צריכה להיות מבוססת על אמון הדדי והמעביד והעובד חייבים לדעת מה הזכויות והחובות של כל אחד מהם."

לדברי השופטת, הנהלת בית הקפה בו עבדו התובעות ניהלה אותו מבלי שנשאה בעלויות העסקת העובדים כלל, מבלי שדיווחה על המלצרים כעל עובדיה, מבלי שהנפיקה להם תלושי שכר כחוק, מבלי שדיווחה על שכרם כעל "הוצאה" ומבלי ששילמה בגינם דמי ביטוח.
השופטת פסקה לשלם לאחת מהתובעות סכום של 80 אלף שקלים ולשניה כ-50 אלף שקלים. בנוסף ישלם להן בית הקפה הוצאות משפט בסך כולל של 10,000 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully