וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושן 12

17.5.2005 / 11:00

צחי בירן העביר שעתיים לא פשוטות מול המסך וקובע כי אושן 12 הוא מהמופרכים שבסרטי הוליווד

כמה סרטים מתוחכמים על פושעים אפשר עוד לעשות? בהוליווד כנראה חושבים שהז'אנר טרם מוצה – אני חושב קצת אחרת. כל הקטע הזה של שוד בלתי אפשרי, שברור שהוא יתגלה כאפשרי בסוף, ממש, אבל ממש, נמאס. נכון סרט על שוד הוא תמיד מלא גאדג'טים מגניבים ותסריט פתלתל – שלעיתים מגרד את גבול עצבי הצופים – אבל באמת שיש תחושה שראינו כבר את הכל.

בעוד שאושן 11 היה רימייק לסרט מ-1960, עשה את העבודה בצורה לא רעה בכלל, הרבה בזכות צוות השחקנים עתיר הזוהר, סרט ההמשך נעצר בערך בגובה הברכיים. ברור שלמפיקי סרט בו משתתפים בראד פיט, ג'ורג' קלוני, ג'וליה רוברטס, אנדי גרסיה, מאט דיימון והפעם גם קתרין זיטה ג'ונס, הרבה יותר קל למכור אותו בקופות. מספיק להציב את פרצופיהם הנאים על הפוסטר והצופים יזרמו פנימה כמו העכברים מהחלילן מהמלין. למרבה הפתעתי גיליתי שהסרט הצליח רק בקושי לכסות את עלויותיו הגבוהות (לא יכלו למצוא משהו יותר מוצלח לעשות עם 110 מיליון דולר?) – מה שמוכיח שהצופים בכל זאת קוראים ביקורות.

בעוד בסרט הראשון ובסרטים דומים מהז'אנר עוסקת מרבית העלילה בהכנות לשוד ובביצועו כאן בוחרים יוצרי הסרט ללכת על משהו הרבה יותר אומנותי עם דיאלוגים מיותרים עם עריכה ועבודת מצלמה ייחודית. אבל מה זה עושה למי שהתיישב באולם הקולנוע/ הכורסה בסלון וקיווה לשעתיים של מתח צרוף? באסה גדולה, זה מה.

אנחנו פוגשים את גיבורי הסרט הקודם כמה שנים אחרי מאורעות הסרט הראשון, ג'וליה רוברטס וג'ורג' קלוני בזוגיות שקטה (פחות או יותר), בראד פיט בביזנס במגזר הפרטי, והאחרים? באמת אכפת לכם? אל חייהם של כנופיית השודדים המתוחכמים חוזר בעל הקזינו אותו שדדו בחלק א' (אנדי גרסיה) שמגיע אליהם אחד - אחד ומאיים על חייהם אם לא יחזירו את המיליונים שגזלו ממנו. החבר'ה נבהלים לאללה (האמת לא ברור למה) ומחליטים לדפוק עוד עבודה אחת אחרונה כדי להיחלץ מהאיומים. מכאן והלאה הכל נראה כקומדיה (לא מצחיקה) של טעויות: התוכניות משתבשות, האינטרפול בעקבותיהם (זיטה ג'ונס בתפקיד זרועות החוק) והכל הולך מאוד קשה (והצפייה בכך אף היא לא קלה).

במהלך הניסיון לגנוב את המוצג התורן מתרחשת סצינה ביזארית בה דמותה של ג'וליה רוברטס צריכה להתחזות לשחקנית ג'וליה רוברטס המבקרת במוזיאון הרלוונטי ונתקלת בברוס וויליס (בתפקיד עצמו. אני חושב...) ומכאן הכל גולש לתחום הביזאר התסריטאי של סדנת כתיבה יוצרת.

לסיכום, אם לא הבנתם עד כה, צפו בסרט הזה רק אם באמת יש לכם שעתיים מיותרות או אם אתם ממש חולים על התחת של מי מבין צוות השחקנים. חלק שלוש לסאגה כנראה לא יהיה. וטוב שכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully