וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאלת תם: איך מגיעים למשרת עוזר לשגריר?

16.5.2005 / 10:38

קוקטייל עם קונדוליסה ולהכין קפה לבוס המעונב נשמע מפתה. הלוואי והיינו פטרוזיל בעצמנו. אז איך הופכים לעוזר לשגריר?

ממשרד החוץ נמסר כי משרת עוזר לשגריר קיימת בכל השגרירויות בעולם. בעבר משרות אלה היו מאוישות על ידי שליחי משרד החוץ, בוגרי מסלול ההכשרה של הצוערים. אולם לפני שבע שנים, עקב קיצוצים, בוטלו משרות האלה והוחלט, שאת התפקידים האלה ימלאו סטודנטים ישראלים הלומדים בחו"ל, או בני זוג של אנשי השגרירות, עובדי משרד החוץ.

כיוון שהעוזרים אינם אנשי משרד החוץ, המשרד אינו מעורב בקבלתם לתפקיד. הם ממונים ישירות על ידי השגריר וקצין המנהלה בכל שגרירות, ויכולים לכהן בתפקידם במשך שלוש שנים בלבד. לאחר מכן נדרש אישור מיוחד של משרד החוץ להמשך העסקתם, ובסך הכל הם יכולים לעבוד בשירות השגריר כחמש שנים. לדברי מחלקת הדוברות, העוזרים הינם עוזרים בכירים לשגריר, מנהלים את היומן וממלאים את כל המטלות הנדרשות מהם.

הפרופ. עליזה שנהר, לשעבר שגרירת ישראל במוסקבה, סיפרה לוואלה! חדשות כי מעולם לא היה לה עוזר אישי, אלא רק מזכירים מטעם השגרירות. בכיר לשעבר במשרד החוץ סיפר כי סטודנטים המועסקים בשגרירות עוסקים בדרך כלל במשרות זוטרות של הסברה ואדמיניסטרציה. לדבריו, על אף שהוא מכיר את פרטי הפרשה רק מהתקשורת, הרי שנראה לו מאוד לא מקובל להעביר עובד ישראלי מקומי משגרירות אחת לשניה, כפי שנעשה במקרה של העלם פטרוזיל, שהועבר מהשגרירות בלונדון לוושינגטון. באופן כללי, אומר אותו מקור, הרי שכלפי עובד מקומי, כיוון שאינו עובד משרד החוץ, אין כל מחוייבות של משרד החוץ והוא יכול לפטר אותו בהתראה של שבועיים.

"במקרה הזה, העוזר הפך כנראה ליד ימינו של השגריר ולכן הוא נאבק כל כך שלא לפטר אותו. כנראה שהוא גדל למימדים שעוזר לא אמור להגיע אליהם. בדרך כלל שגריר עוסק בעניינים מדיניים מאוד רגישים. לא מקובל שעובדים מקומיים מתעסקים בזה, אבל כנראה שכאן המקרה היה שונה. חשוב לי להדגיש שאני מכיר את הנושא רק מהדיווחים בתקשורת, אך נראה שהיה כאן משהו לא בריא, וכנראה שהקומבינה הזו היא שורש הרע". לסיום נזכר אותו מקור בעוזר אישי אחר, שדווקא עלה לגדולה – אייל ארד, ששימש כעוזרו של בנימין נתניהו כאשר זה היה שגריר ישראל באו"ם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully