וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלום החליט להפסיק כהונת השגריר איילון

16.5.2005 / 6:58

ההדחה תיעשה עם תום בדיקת התנהגות אשת השגריר. איילון: יש בידי הקלטות, בהן נאמר שפיטורי עוזרי הם בהוראת השר ורעייתו

שר החוץ, סילבן שלום, החליט להפסיק את כהונתו של השגריר בוושינגטון, דני איילון, מיד עם סיום הבדיקה של החוקר שנשלח לוושינגטון מטעם נציבות שירות המדינה. בקול ישראל דווח, כי לדברי מקורבי שלום, הוא לא יחכה עד תום כהונת השגריר בקיץ. החוקר, שנשלח לבדוק את יחס אשת השגריר לעובדי בית השגריר, יבדוק גם נסיעות של איילון ועוזרו לירן פטרזיל, שיש חשד כי לא נעשו על פי כללי התקשי"ר (תקנון עובדי המדינה).

הבוקר מפרסם "ידיעות אחרונות", כי השגריר אמר למקורביו שהקליט את השיחות עם מנכ"ל משרד החוץ רון פרושאור וסגנו, נסים בן שטרית, בהן הם אמרו לו, כי ההוראה לפטר את פטרזיל היא "על פי דרישת שר החוץ ורעייתו ג'ודי ניר-שלום-מוזז".

כתבי "הארץ" מוסיפים:

מקורבי השגריר איילון אמרו אתמול, כי בכוונתו "ללכת עד הסוף" בפרשת הפיטורים של עוזרו, וכי הוא מאמין שנעשה לו ולעובדי השגרירות עוול.

מקורבי ראש הממשלה אריאל שרון גיבו אתמול את השגריר. מלשכת ראש הממשלה נמסר, כי שר החוץ לא פנה אל שרון בעניין כהונת השגריר בוושינגטון. בכירים בלשכת שרון אמרו בסוף השבוע, שאיילון שגריר מצוין "ומבחינתנו הוא צריך להמשיך".

בינתיים, נמשכת "מלחמת הגרסאות" בין השגריר לצמרת משרד החוץ ושר החוץ סילבן שלום. אתמול נחשף בערוץ 2 מברק של איילון למנכ"ל משרד החוץ, רון פרושאור, שבו מפרט השגריר שיחות אתו ועם המשנה למנכ"ל, נסים בן שטרית. לדברי איילון, בן שטרית אמר לו בפגישה בוושינגטון ב-18 בדצמבר, כי ההנחיה לפטר את עוזרו, פטרזיל, "היא בהוראת רעיית שר החוץ", ג'ודי ניר מוזס-שלום. ואילו פרושאור אמר לו, לדבריו, "כי זו החלטה של שר החוץ ורעייתו וכי ניסה להניא אותם מכך, ללא הצלחה".

משבר האמון בין שלום לאיילון מעורר סערה בבירת ארה"ב. עיקר הדיווחים מתייחסים לבקשת אשת שר החוץ להיפגש עם הזמרת מדונה בעת ביקורה בישראל - שעוררה את כל הפרשה. בסביבתו של איילון משוכנעים, כי העובדה שפטרזיל לא הצליח לארגן את הפגישה הובילה לדרישה לפטרו לאלתר.

מנכ"ל משרד החוץ אמר אתמול בתגובה: "רעיית השר לא מעורבת בעניין. הכל נעשה משיקולים מקצועיים של הנהלת המשרד, בלי שום קשר לשר ולרעייתו".

השתתפו בהכנת הידיעה: נתן גוטמן, אלוף בן, מזל מועלם וצבי זרחיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully