וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: צה"ל מונע מתושבי ג'יוס לשוב לבתיהם

כתב וואלה! חדשות

16.5.2005 / 0:03

עשרות חקלאים מהכפר בשומרון לא יכולים לשוב לבתיהם לאחר שהשער בגדר ההפרדה נסגר. מאשימים: מענישים אותנו באופן קולקטיבי

ארגונים לזכויות אדם טוענים, כי צה"ל מונע מ-60 חקלאים פלסטינים מהכפר ג'יוס שבשומרון לשוב לבתיהם בתום יום עבודתם, ומותיר אותם סגורים מאחורי הגדר מאז שעות הצהריים של אתמול. הפלסטינים יצאו אתמול בבוקר מהכפר וחצו את גדר ההפרדה המפרידה ביניהם ובין שדותיהם, ומשביקשו לחזור לבתיהם ניצבו בפני שער סגור. פעילים הנמצאים במקום מסרו למערכת וואלה! חדשות, כי הצבא הפנה את הפלסטינים לשער סלאמה, המרוחק כשעתיים הליכה מהמקום.

הארגונים טוענים, כי גורמים במשרדי התיאום והקישור אליהם פנו מסרו להם שתי גירסאות שונות לסיבת סגירתו של השער: מניעים ביטחוניים או ענישה קולקטיבית, בעקבות הבערת צמיגים במקום לפני כמה ימים.

עורכת הדין פטמה אלעג'ה מהאגודה לזכויות האזרח, מסרה כי היא מתכוונת לפנות היום למשנה ליועץ המשפטי לממשלה, המשמש כבא כוח המדינה בנושא, בטענה כי המדינה מפירה את התחייבותה לבית המשפט העליון, בכך שהיאמונעת את הגישה לאדמות כעונש קולקטיבי.

גורמים צבאיים אמרו בתגובה, כי לפני מספר ימים אכן הוצתו במקום צמיגים, וכמו כן פוצץ במקום מטען חבלה, ושני מטענים נוספים הושלכו לכיוון כרמי הזיתים הסמוכים. שני המטענים שהושלכו לעבר הכרמים לא התפוצצו, ולכן, אומרים הגורמים, הוחלט לא לאפשר מעבר בשער עד אשר הם יימצאו וינוטרלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully