וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעודי תובע הממשל על הכללתו ברשימת הטרור

15.5.2005 / 21:20

האיש עמד בראש קרן צדקה שנסגרה על ידי השלטונות הסעודיים. בין הנתבעים: שרת החוץ רייס, שר האוצר סנו ושר המשפטים גונזלס

איש עסקים סעודי מגיש תביעה נגד פקידים בכירים בממשל האמריקאי, לרבות שרת החוץ קונדוליסה רייס. זאת, לאחר שהוכלל על ידי הממשל ברשימת החשודים בטרור. כך מדווחת היום רשת "אל-ג'זירה".

באוקטובר האחרון סגרה ממשלת ערב הסעודית את קרן "אל-חרמיין", ארבעה חודשים לאחר ששמו של עקיל אל-עקיל הוכלל ברשימת האו"ם של חשודים בטרור המקושרים לארגון "אל-קאעדה", לאוסאמה בן לאדן ולממשל הטאליבן. סגירת הקרן נעשתה לבקשת הממשל האמריקאי. לטענת ארה"ב, ענפי הקרן סיפקו תמיכה "פיננסית, חומרית ולוגיסטית" לרשת של בן לאדן.

אל-עקיל הכחיש שוב ושוב את ההאשמות. "מכיוון שיריבי הוא הממשל האמריקאי, הפועל לפי העיקרון של 'אשם עד שהוכחה חפותו', דרכי היחידה לנקות את שמי היא דרך המערכת המשפטית האמריקאית", מסר אל-עקיל בהצהרה, "לכן החלטתי להגיש תביעה נגד הממשל לבית המשפט הפדרלי בוושינגטון".

לצד רייס, נקב אל-עקיל בשמותיהם של שר האוצר ג'ון סנו, שר המשפטים אלברטו גונזלס ועוזר שר האוצר לענייני מימון טרור. "אני לא מבקש דבר ממערכת המשפט האמריקאית, הידועה בעצמאותה – מלבד צדק", אמר אל-עקיל.

הקרן סייעה למוסלמים במז' אפריקה, בבלקן ובצ'צ'ניה

קרן "אל-חרמיין", שהוקמה בתחילת שנות ה-90, אספה כ-50 מיליון דולר בשנה. בכך היתה לאחת מקרנות הצדקה הגדולות בערב הסעודית. לטענת "אל-ג'זירה", שילבה הקרן בין פעילות סעד בינלאומית לבין תוכניות לקידום האיסלאם. הקרן סיפקה סיוע ומזון למוסלמים במזרח אפריקה, בבלקן, בצ'צ'ניה ובמספר מדינות באסיה. הקרן בנתה 1,300 מסגדים, מימנה 3,000 מטיפים והפיצה כ-20 מיליון כרוזים דתיים.

במרץ 2002, רשמה ארה"ב את משרדי הקרן בבוסניה ובסומליה כ"ארגוני טרור". שנתיים מאוחר יותר נוספו סניפיה באפגניסטן, אלבניה, בנגלדש, אתיופיה והולנד לרשימה.

מאז מתקפת ה-11 בספטמבר הידקה ממשלת ערב הסעודית את הפיקוח על הכספים, על מנת לחסום מעבר מימון לארגוני טרור. לטעת פקידים בממשל ארה"ב, ערב הסעודית היתה המקור העיקרי למימון "אל-קאעדה" לפני 2001.

באוקטובר סגרה ריאד את קרן "אל-חרמיין" והודיעה, כי נכסי הקרן יועברו לידי קבוצה חדשה, שתנתב את כל התרומות הסעודיות בחו"ל. לטענת אל-עקיל, חשבונות הבנק שלו הוקפאו, חרף מאמציו להוכיח שלקרן לא היה "כל קשר לטרור, או לפעולות של אל-קאעדה, או לאירועי ה-11 בספטמבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully