וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השגריר איילון ייחקר על נסיעות חריגות

16.5.2005 / 0:03

ערוץ 1: תלונות על חריגות בנסיעות שביצע השגריר בארה"ב. נמשכת מלחמת הגרסאות בין השגריר ומשרד החוץ סביב הדחת העוזר

נמשכת "מלחמת הגרסאות" בין שגריר ישראל בוושינגטון, דני איילון, לצמרת משרד החוץ, בפרשת פיטוריו של מזכיר השגריר, לירן פטרזיל. ערוץ 2 וערוץ 1 חשפו אמש פרטים חדשים בפרשה.

בערוץ 1 דווח, כי השגריר איילון ייחקר על ידי חוקר מיוחד מטעם משרד החוץ, בעקבת האשמות שהועלו נגדו בעיתון "7 ימים" של "ידיעות אחרונות" על התנהגות שאינה הולמת, אך גם על טענות בנוגע לחריגות של השגריר ושל עוזרו בנסיעות בארץ ובחו"ל ועל דרכי מימונן.

לפי הדיווח, ייבדק האם השניים ביצעו את הנסיעות בתפקיד, והאם התלוותו של העוזר היתה נחוצה בכל המקרים. החקירה תשתמש גם בחומר חדש שהגיע לנציבות שירות המדינה. נציב שירות המדינה מוסמך להמליץ לשר החוץ להחזיר את השגריר לישראל בתום שלוש שנים.

אודי סגל מחדשות ערוץ 2 חשף מברק של איילון למנכ"ל משרד החוץ, רון פרושאור, שבו מפרט השגריר שיחות עם פרושאור ועם המשנה למנכ"ל, נסים בן שטרית. לדברי איילון, בן שטרית אמר לו בפגישה בוושינגטון ב-18 בדצמבר "כי ההנחיה לפטר את לירן היא בהוראת רעיית שר החוץ", ג'ודי מוזס-שלום. ואילו פרושאור אמר לו, לדבריו, "כי זו החלטה של שר החוץ ורעייתו וכי ניסה להניא אותם מכך, ללא הצלחה".

בפנייתו ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, דרש איילון לבטל את ההחלטה על פיטורי עוזרו לאלתר, ולהמשיך בהעסקתו עד לסיום חוזה העבודה שלו באוקטובר השנה. "מר פטרזיל הוא יד ימיני, ושגרת עבודתי תיפגע באורח אנוש אם תופסק עבודתו", כתב השגריר.

מנכ"ל משרד החוץ אמר בתגובה: "רעיית השר לא מעורבת בעניין. הכל נעשה משיקולים מקצועיים של הנהלת המשרד, בלי שום קשר לשר ולרעייתו".

בין השגריר לשר החוץ שורר משבר אמון חמור, ושלום מעוניין בסיום כהונתו של איילון בוושינגטון. התלונה שהגיש איילון למזוז רק החריפה את הסכסוך ביניהם. מלשכת ראש הממשלה אריאל שרון נמסר היום, ששלום לא פנה אל שרון בעניין כהונת השגריר בוואשינגטון, ושרון אינו עוסק בו. בכירים בלשכת שרון אמרו בסוף השבוע, שאיילון שגריר מצוין "ומבחינתנו הוא צריך להמשיך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully