וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

24 הרוגים בשני חיסולים בעיראק

15.5.2005 / 17:18

13 גופות נמצאו כשהן ירויות בראשיהן בבגדד, ועוד 11 נרצחו בצורה דומה מדרום לבירה, במקביל לביקור פתע של שרת החוץ רייס

גופותיהם של 13 גברים, ידיהם כפותת ועיניהם מכוסות, נמצאו היום בבגדד. הגברים נורו בראשיהם שוב ושוב. 11 גברים אחרים, שנהרגו בצורה דומה, נמצאו בעיר מדרום לבירה.

הגופות התגלו בעת ששרת החוץ האמריקאית, קונדוליסה רייס, ערכה ביקור פתע בעיראק, יום לאחר שצבא ארה"ב הכריז שהשלים בהצלחה מבצע רחב היקף נגד לוחמיו של הטרוריסט אבו מוסעב א-זרקאווי.

מקור בכיר במשטרת עיראק מסר כי 13 ההרוגים בבגדד, רובם בשנות ה-20 לחייהם, התגלו היום בבוקר בבגדים אזרחיים בקבר במגרש ריק בשכונת העוני סאדר סיטי. על פי הפציעות ומצב הגופות, העריכו השוטרים כי הקורבנות נרצחו מאוחר אמש או היום לפנות בוקר. צלם של סוכנות הידיעות AP ראה את הגופות שכובות בקבר כשידיהן כפותות מאחורי גבן, עיניהן קשורות ולפחות שלושה קליעים בכל ראש.

גופותיהם של 11 גברים נוספים, שהם על פי הסברה נהגי משאיות שנחטפו בחודש שעבר, נמצאו גם הם כשידיהם כפותות ובראשיהם פציעות קליעים, בחוות עופות נטושה באל-חוקול, 40 ק"מ דרומית לבגדד. שתי משאיות מנוקבות מקליעים נמצאו סמוך לגופות, ושניים מן הקורבנות נשאו מסמכי זיהוי ומפתחות שהעידו כי הם בעלי כלי הרכב. במקרה זה הושלכו הגופות על הארץ, ולא נעשה כל מאמץ לקבור אותן. העיירה אל-חוקול נמצאת במזרח מחוז לטיפיה, הנחשבת למעוז של המורדים באזור המכונה "משולש המוות", בו מתבצעים חיסולים וחיסולים שכנגד בין קבוצות סוניות ושיעיות.

במקביל נרצחו היום הקולונל ג'סאם מוחמד אל-להיבי, בכיר במשרד התעשייה, ואיש הדת השיעי שייח' קאסם אל-גראווי, עוזר בכיר לאייתוללה הגדול עלי אל-סיסתאני. השניים נרצחו בשתי תקריות נפרדות של ירי ממכונית חולפת. בנוסף נרצחו חמישה בני אדם, וכ-40 נפצעו, בשני פיגועי התאבדות בעיראק.

רייס קראה לכורדים לגלות סבלנות

רייס היא בכירת הממשל הראשונה המבקרת בעיראק מאז הושבעה הממשלה החדשה. נסיעתה תוכננה במשך שבועיים, אולם נשמרה בסוד אפילו מבכירי משרד החוץ עד הרגע האחרון. אפילו טייס המטוס בו הגיעה לא ידע את מי הוא אמור להטיס עד שרייס עלתה לסיפון.

לדבריה, היא הגיעה לעיראק כדי להיפגש עם בכירי הממשל החדש, להציע את עזרת ארה"ב ולשאול כיצד תוכל ארה"ב להביא תועלת רבה ככל האפשר, אולם לפני פגישות אלה עצרה רייס להודות לדיפלומטים ולחיילים האמריקאים, על שנטלו על עצמם סיכונים כדי לסייע לעיראקים לבנות אומה חדשה.

"אנו אסירי תודה על כך שישנם אמריקאים המוכנים להקריב כדי שהמזרח התיכון יהיה שלם, חופשי, דמוקרטי ויחיה בשלום", אמרה בפני כמה מאות אנשים שנדחסו תוך אחד מארמונותיו של סדאם חוסיין, המהווה כיום חלק ממתחם שגרירות ארה"ב.

רייס, שנחתה בכורדיסטן, עצרה בדרכה לבגדד בעיר צלאח א-דין שבתחומי האוטונומיה הכורדית. שם קראה שרת החוץ לתושבים המקומיים לגלות סבלנות כלפי הממשלה החדשה והשבירה, ואמרה שהעיראקים ביצעו התקדמות פוליטית מרשימה שתוכל להתגבר על העלייה האחרונה באלימות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully