וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה האריכה האיסור על איחוד משפחות

15.5.2005 / 14:32

הוראת השעה הוארכה ברוב של 2-16 עם הסתייגות: איחוד המשפחות יותר לגברים מעל גיל 35 ולנשים מעל גיל 25. איילנד: יש להחמיר התנאים לקבלת אזרחות

הממשלה אישרה היום את הארכת הוראת השעה, המגבילה את "איחוד המשפחות" של פלסטינים מהשטחים וערביי ישראל, עד שנת 2006.

ברוב מוחץ, של 16 תומכים ו-2 מתנגדים, קיבלו השרים את הצעת שרת המשפטים, ציפי לבני, להגביל את איחוד המשפחות לגברים פלסטינים מעל גיל 35, ולנשים מעל גיל 25. שר הפנים, אופיר פינס, שהציע לשרים לגלות גמישות רבה יותר ולאפשר לנשים מגיל 20 להתאזרח, הצביע נגד ההצעה וכך גם השר דני נוה.

בתגובה להחלטה אמר ח"כ רומן ברונפמן (הבחירה הדמוקרטית): "הממשלה פגעה היום בזכות הבסיסית והאוניברסלית של אדם להקים משפחה. כמי שעלה ארצה על סמך עיקרון איחוד המשפחות, אני רואה בהחלטת הממשלה פגיעה קשה בערך יהודי-הומניסטי זה".

ראש המועצה לביטחון לאומי (מל"ל), גיורא איילנד, אמור היה להציג בישיבת הממשלה את המלצות הצוות בראשותו, שבחן את מדיניות ההגירה הקיימת. הצוות חיפש דרכים לשמירת דמותה של ישראל כמדינה יהודית, באמצעות הבטחת רוב יהודי מוצק לאורך זמן. החשש שליווה את העבודה היה, שעם גידול המיעוט הערבי יגברו דרישותיו לזכויות לאומיות, ויגברו הלחצים להפיכת ישראל ל"מדינה דו-לאומית" או "מדינת כל אזרחיה".

צוות המל"ל המליץ להשוות את החוק הישראלי לחוקים שהתקבלו בשנים האחרונות בדנמרק ובהולנד, כדי להגביל את ההתאזרחות של מהגרים מוסלמים. איילנד מציע, בין השאר, להגביל את יכולתם של "שוהים בלתי חוקיים" להסדיר לעצמם מעמד חוקי בישראל; לקבוע תנאי סף של יכולת כלכלית, זיקה לישראל והגבלת גיל; החלת תנאי ההתאזרחות על מבקשי ישיבת קבע ו"איחודי משפחות"; מניעת האפשרות של גברים בדווים בנגב לשאת כמה נשים פלסטיניות ולבקש שיתאזרחו בישראל; ובחינה מחמירה של מתן אזרחות לילד שרק אחד מהוריו ישראלי (מי ששני הוריו ישראלים, מקבל אזרחות אוטומטית).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully