וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרופה לסרטן השד עשויה לעזור גם לחולי סרטן הערמונית

רויטרס

15.5.2005 / 12:58

גידוליהם של 70% מחולי סרטן הערמונית שנחקרו בארה"ב, הצטמצמו לאחר שטופלו בתרופת ההרספטין, המשמשת בד"כ לטיפול בסרטן השד

חוקרים מאוניברסיטת מישיגן טוענים, כי תרופת ההרספטין המשמשת לטיפול בסרטן השד עשוייה לסייע גם לחולים בסרטן הערמונית. החוקרים מצאו רמות דומות של פרוטאין הנקרא HER2 - בו מטפלת התרופה - בלמעלה ממחצית החולים עם סרטן ערמונית בשלב מתקדם. המחקר הוצג בפגישת קהילת האונקולוגיה האמריקאית.

113 חולים בסרטן ערמונית מתקדם, שהתפשט לאיברים נוספים, קיבלו את התרופה הרספטין יחד עם כימותרפיה. בקרב 52 אחוזים מהנבדקים, נתגלו רמות גבוהות של הפרוטאין החיובי, אלה סבלו מגידולים גדולים יותר. לאחר קבלת הטיפול הצטמצמו הגידולים ב-70 אחוזים מהמקרים. ורק בשבעה אחוזים מהמקרים הסרטן נותר כשהיה.

ההרספטין יחד עם הכימותרפיה, הוכח כמפחית את הסיכון שהמחלה תחזור בקרב מחצית מהנשים עם סרטן שד HER2 חיובי. לתרופה יש מעט מאוד תופעות לוואי לעומת תרופות כימותרפיות סטנדרטיות, מכיוון שהיא מכוונת למולקולה ספציפית המשפיעה על התפתחות הסרטן ומטפלת בה בלבד, בלא לפגוע בתאים הנורמלים.

פרופ' מרגרט נולס, מהמרכז הרפואי לסרטן בבריטניה תיארה את הממצאים כ"מרתקים", אך אמרה שיש צורך בגיבוי של מחקרים עתידיים גדולים יותר: "לחולים עם מחלות מתפשטות יש צורך בדרכי ריפוי חדשות. הטיפולים הנוכחיים לחולים אלו הם כימותרפיה או טיפול בקרינה אבל רק בקרב פחות מחצי החולים יש שיפור משמעותי. טיפול ממוקד כמו ההרספטין מאפשר גם זיהוי המחלה באופן שישפיע בצורה הטובה ביותר, בהתבסס על המבנה המולקולרי של הגידול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully