וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי קורא לסין לשחרר אסירים פוליטיים

רויטרס

11.5.2005 / 16:34

לדברי בכירה באיחוד המבקרת בסין, שחרור עצורי טיאננמן ואימוץ אמנת זכויות האדם של האו"ם יסייע להסיר את האמברגו מעל המדינה

האיחוד האירופי דחק היום בסין לשחרר את מתנגדי המשטר העצורים מאז אירועי כיכר טיאננמן ב-1989 ולאשר את אמנת האו"ם לזכויות האדם וזאת על מנת "ליצור אווירה מתאימה" להסרת האמברגו על מכירת נשק למדינה.

בפתח ביקור בן יומיים בסין לציון 30 שנות קשרים בין האיחוד לבין סין, אמרה נציבת יחסי החוץ באיחוד, בניטה פררו-וואלדנר, כי המוניטין שיש לסין בתחום זכויות האדם, כמו גם החוק שהעבירה באחרונה כנגד טייוואן, אינם מסייעים לייצר אווירה מתאימה מסוג זה. לדבריה, "הסרת האמברגן תהיה כמובן קלה יותר בהינתן אקלים נכון. מעל לכל אנו זקוקים לעזרה בשכנוע דעת הקהל שלנו, כי סין
מבצעת צעדים מוחשיים לשפר את מצב זכויות האדם".

האמברגו הוטל על סין בעקבות השימוש הסיני בכוחות צבא כדי לדכא הפגנות בעד דמוקרטיה בכיכר טיאננמן ב-1989. נשיאתו התורנית של האיחוד, לוקסמבורג, הביע את רצונה בפיתרון הסוגייה עד לסיום כהונתה ביוני, אולם ההערכה היא כי הסבירות לכך נמוכה, לנוכח חוק שהעבירה סין במרץ, המאפשר לה בסיס חוקי לשימוש בכוח נגד טייואן, במקרה שממשלת טיוואן תכריז על פרישה רשמית.

סין מתנגדת ליצירת קשר בין הסרת האמברגו לבין עברה בתחום זכויות האדם, אולם פררו-וואלדנר מדגישה, כי פעולות כגון שחרור אסירים פוליטיים יסייעו לשכנוע הפרלמנט האירופי בסוגייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully