וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: נאסד"ק יורד ב-0.2%

עומרי כהן

11.5.2005 / 23:20

ליפמן עולה כ-1% לאחר השלמת התמחור בהצעת המכר של בעלי השליטה. ארוטק יורדת ב-2.3% למרות גידול של 45% בהכנסות


בוול סטריט נסחרים היום מדדי המניות בירידות שערים, כשברקע ירידה מפתיעה בהיקף הגירעון המסחרי של ארה"ב וירידה במחירי הנפט הגולמי. מדד נאסד"ק יורד ב-0.2% ומדד דאו ג'ונס מאבד 0.4%.
במסגרת המסחר בחוזים עולה מדד נאסד"ק 100 ב-0.3% ומדד S&P 500 מוסיף 0.2%. אתמול ירד מדד נאסד"ק ב-0.9% ומדד דאו ג'ונס איבד 1%. מחירה של חבית נפט גולמי יורד ב-52 סנט ל-51.55 דולרים, לקראת פרסום הנתונים השבועיים על היקפם של מלאי הנפט בארה"ב, במהלך המסחר.

בקרב בישראליות דיווחה אמש ליפמן, לאחר סיום המסחר, כי הושלם בהצלחה שלב התמחור בהצעת המכר של בעלי השליטה ומנהלי החברה. בתום שלב התמחור נקבע כי מבטח שמיר, קרן פימי, יצחק אנג'ל ויעקב פרי ימכרו יחדיו כ-1.97 מיליון מניות במחיר של 29.75 דולר למניה - נמוך ב-2.4% מהמחיר בו סיימה אתמול ליפמן את המסחר. היום עולה ליפמן ב-1.4% ל-30.9 דולר.

היקף המכירה עשוי לגדול ב-8.8 מיליון דולר נוספים ל-67.5 מיליון דולר, אם יממשו החתמים את האופציה שניתנה להם וירכשו ממבטח שמיר ומפימי כ-296 אלף מניות נוספות באותו המחיר.
קומברס דיווחה כי חברת הסלולר הגדולה בישראל, סלקום, בחרה בפלטפורמת ה-i-mode מתוצרתה, אשר מאפשרת שליחה של קבצים, כגון קבצי קול ומולטימדיה, בעזרת הדואר האלקטרוני למכשיר הסלולר. קומברס עולה ב-0.3% ל-22.3 דולר.

ארוטק דיווחה, כי ברבעון הראשון גדלו הכנסותיה ב-45% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-10.4 מיליון דולר. ההפסד הנקי הסתכם ב-2.5 מיליון דולר והמניה יורדת ב-2.3% ל-1.3 דולרים.
חברת אודימו שבשליטת בני שטיינמץ, אשר מפעילה שלושה אתרי קניות באינטרנט, תפרסם היום לאחר המסחר את תוצאותיה לרבעון הראשון של 2005. בית השקעות אחד, אשר מסקר את החברה, העריך כי אודימו תדווח על הפסד של 24 סנט למניה במחזור של 12 מיליון דולר. מאז הונפקה אודימו בפברואר האחרון בנאסד"ק במחיר של 9 דולרים, איבדה המניה כ-38%. היום נותרת אודימו ללא שינוי ב-5.6 דולרים.

מניית הלת'קר בולטת בזינוק של 54.7% ל-99 סנט במחזור גבוה מהממוצע של 43 אלף מניות.

סיסקו, היצרנית הגדולה בעולם של ציוד לרשתות תקשורת, דיווחה אמש לאחר סיום המסחר על תוצאות טובות מהצפוי, שהשיגה ברבעון הראשון של 2005. הכנסותיה של סיסקו טיפסו ברבעון הראשון ב-10 % ל-6.2 מיליארד דולר לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי גדל ב-16% ל-1.4 מיליארד דולר. עם זאת, סבלה החברה מירידה של 2% בשיעור רווחיה הגולמיים.

על המסחר בוול סטריט עשויה להשפיע לחיוב גם הודעתה של סגנית מושל בבנק המרכזי של סין, אשר לפיה הבנק המרכזי במדינה מוכן "טכנית" לביצוע הרפורמות במטבע הסיני. הרפורמות אמורות לאפשר תנודתיות במחירו של היואן אל מול הדולר, לאחר שנים שבהן היה שערו הדולרי של המטבע הסיני קבוע. קיבוע השער לא איפשר למטבע הסיני להתחזק, למרות הצמיחה הכלכלית המואצת במדינה, ושמר על רווחיהם הגבוהים של היצואנים הסינים.

אולם, המהלך פוגע ביכולתן של היצרניות האמריקאיות להתחרות עם היבוא מסין, ובוושינגטון מפעלים מזה זמן לחץ על בייג'ין לפתוח, לפחות באופן חלקי, רצועת ניוד בין שני המטבעות. על פי הערכות כלכלנים, יביא המהלך להתחזקות היואן מול הדולר, וישפר את התחרותיות של החברות האמריקאיות.

בגזרה המקרו כלכלית הופתעו היום המשקיעים לטובה מירידה בגירעון המסחרי של ארה"ב. במארס הצטמצם הגירעון המסחרי ב-9.2% ל-55 מיליארד דולר, לעומת גירעון שיא של 60.6 מיליארד דולר, שנרשם בפברואר. זאת עקב עלייה ביצוא סחורות ומוצרי חווה. בוול סטירט דווקא ציפו לעלייה נוספת בגירעון ל-6.2 מיליארד דולר.

מחירה של חבית נפט גולמי יורד ב-74 סנט ל-51.33 דולר, לקראת פרסום הנתונים השבועיים על מצבם של מלאיי הנפט בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully