וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוחם של הומואים מתגרה מזיעה גברית

11.5.2005 / 13:03

מחקרים העוסקים בתגובת המוח האנושי לפרומונים בהפרשות אנושיות מראים הבדלים בין תגובת בעלי נטיות מיניות שונות לזיעה הגברית

תרכובת זיעה גברית מגרה את מוחותיהם של גברים הומוסקסואלים ונשים סטרייטיות – אבל לא את אלה של גברים הטרוסקסואלים. תוצאות אלה של מחקר שנערך בשבדיה מעלות את האפשרות, שמוחות של הומוסקסואלים שונים מאחרים. כך מדווח הבוקר ב-CNN.

תוצאות המחקר מחזקות גם את הראיות לכך שבני אדם מגיבים לפרומונים – חומרים אורגניים דמויי-הורמונים המופרשים על ידי בעלי חיים. הפרומונים ידועים כבעלי השפעה, במיוחד מינית, על חיות מסוימות. עד כה הוטלה השפעת הפרומונים על בני אדם בספק רב. הפרומון המדובר הוא נגזרת של טסטוסטרון הידועה בכינוי המדעי AND. "ה-AND מאותר בעיקר בזיעה הגברית", כותבים החוקרים.

במחקר קודם, גילו חוקרי ביה"ח האוניברסיטאי "קרולינסקה" בשטוקהולם, כי אזור ההיפותלמוס במוח (אזור במוח המפקח על מערכת העצבים) הופעל כאשר נשים הריחו AND, וכאשר גברים הריחו תרכובת נשית מקבילה, שמקורה בשתן ומכונה EST.

הפעם ערכו החוקרים השוואה בין תגובותיהם של 12 גברים הטרוסקסואלים, 12 גברים הומוסקסואלים ו-12 נשים. הנבדקים התבקשו להריח AND, EST וריחות רגילים, כגון לבנדר, והחוקרים עקבו אחר תגובות המוח שלהם. "בניגוד לגברים הטרוסקסואלים, ובהתאם לנשים הטרוסקסואליות, הורגשה פעילות היפותלמית אצל גברים הומוסקסואלים בתגובה ל-AND", דיווח צוות החוקרים. האזור בהיפותלמוס שהגיב בעוצמה הרבה ביותר היה זה המזוהה כ"מעורב מאוד בהתנהגות מינית". ריחות אחרים עובדו באופן זהה אצל שלוש הקבוצות.

"הממצאים מוכיחים שהמוח שלנו מגיב לשני הפרומונים המקבילים (זיעה גברית ושתן נשי) ומראים כי יש קשר בין נטייה מינית לתהליכים עצביים במוח", כתב צוות החוקרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully