וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים אישרה את חוק הבחירות החדש

11.5.2005 / 10:03

מעתה תוכל האופוזיציה להציג מועמד לנשיאות - בתנאי שיהיו בידיו חתימות של 65 חברי פרלמנט. יש מי שטוען שמדובר בחוק ריק מתוכן

הפרלמנט של מצרים אישר תיקון לחוקה שיאפשר למספר מועמדים להתמודד בבחירות לנשיאות במדינה. לפי החוק החדש, כל 15 מפלגות האופוזיציה במצרים יכולות להציג מועמד מטעמן. עם זאת, החוק מציב בפועל תנאים קשים בפני המתמודדים: עליהם להציג חתימות של לפחות 65 חברי פרלמנט. לטענת האופוזיציה, מועמד שאינו מטעם הממשל לא יזכה לתמיכה כזו. המפלגה הדמוקרטית הלאומית, מפלגת השלטון של הנשיא חוסני מובארק, נהנית מרוב גדול בפרלמנט. לפיכך, מועמד מטעם האופוזיציה יזדקק למפלגת השלטון על מנת להציג את מועמדותו.

בבי.בי.סי דווח, כי עצרות תמיכה ברפורמות נערכו בקהיר, בזמן שהתיקון לחוקה נידון בפרלמנט.

מועצת העם, היא הבית התחתון של הפרלמנט המצרי, אשררה את התיקון לאחר שמועצת השורה, היא הבית העליון, אישרה אותו ביום ראשון.

לפי החוק החדש, על מפלגה להתקיים חמש שנים על מנת שתוכל להציג מועמד לנשיאות. כמו כן, המועמדים נדרשים להציג את חתימותיהם של לפחות 300 נבחרים, ממועצת העם, מועצת השורה והמועצות המקומיות.

תנועת "האחים המוסלמים", שאינה חוקית במצרים אך מהווה את האופוזיציה הלוחמנית ביותר במדינה, קראה לפרלמנט להצביע נגד התיקונן לחוקה. הממשלה טוענת כי התיקון מסמל את תחילתו של עידן דמוקרטי, אך קבוצות אופוזיציה טענו שזהו צעד ריק מתוכן.

בשבועות האחרונים עסקו פעילים למען הרפורמה במצרים במסע מחאה והסברה למען שינויים חוקתיים ופוליטיים במדינה. עמם נמנים פעילי שמאל, לאומנים וחברי תנועות איסלאמיות. לטענת "האחים המוסלמים", בבתי המעצר מוחזקים 2,000 פעילים שהשתתפו בסדרה של הפגנות בכל רחבי מצרים.

הצהרתו של הנשיא מובארק בפברואר, לפיה החוקה תשונה כדי לאפשר בחירות נשיאותיות רבות-משתתפים, התקבלה בברכה כצעד לקראת רפורמה. מובארק הצהיר על כך תחת לחץ גובר מבית ומחוץ להנהיג שינויים דמוקרטיים במערכת הפוליטית. הבחירות הבאות לנשיאות צפויות בספטמבר, אך מובארק טרם הודיע אם החליט להתמודד על כהונה נוספת בת שש שנים, החמישית במספר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully