וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיראק: לפחות 72 הרוגים בארבעה פיגועים

רויטרס

11.5.2005 / 9:18

לפחות 33 נהרגו בפיצוץ מכונית ממולכדת בתיכרית. 32 הרוגים בפיגוע בחוויג'ה. 7 נהרגו בפיצוץ 2 מכוניות ממולכדות נוספות

לפחות 72 בני אדם נהרגו הבוקר בארבעה פיגועי התאבדות במקומות שונים בעיראק. בפיגוע החמור ביותר היום, פוצץ מחבל מתאבד את מכוניתו בתיכרית, בתוך קהל רב של מחפשי עבודה שיעים שהגיעו מדרום עיראק לעבוד באתרי בנייה. לדברי משטרת עיראק לפחות 33 בני אדם נהרגו בפיגוע ויותר מ-80 נפצעו.

בעיירה חוויג'ה, מדרום מערב לעיר כירכוכ, צעד מחבל מתאבד לתוך מרכז גיוס ופוצץ עצמו. 32 בני אדם נהרגו בפיגוע ו-34 נפצעו.

בפיגוע שלישי היום התפוצצה מכונית ממולכדת בתחנת משטרה בפרבר בדרום בגדד. ארבעה בני אדם נהרגו בפיצוץ ועשרות נפצעו. הפיגוע הרביעי התרחש במחוז מנצור של בגדד: מכונית ממולכדת התפוצצה על סיור משטרתי והרגה שני שוטרים ואזרח.

בתוך כך נורה היום מטח פצצות מרגמה על משרד הנפט העיראקי בבגדד. מקור רשמי מסר, כי עד כה אין מידע על נפגעים מן הפעולה.

מתחילת החודש נהרגו בעיראק יותר מ-300 בני אדם, במסגרת עלייה הדרגתית באירועים האלימים במדינה. העלייה הורגשה במיוחד מאז התמנתה ממשלה חדשה בבגדד.

צבא ארה"ב הרג 100 מורדים בגבול סוריה

כוח של חיל הנחתים פעל שלשום בחלק נרחב של מערב עיראק בסמוך לגבול עם סוריה והרג לפחות 100 מורדים. הכוח גם פשט על בסיסים במדבר ובתי מסתור בערים שהיו בבעלות המורדים. לדברי בכירים בצבא ארה"ב, המורדים השתמשו באזור להברחת מכוניות, כסף, כלי נשק וחיילים זרים ללחימה בכוחות האמריקאיים והעיראקיים.

המבצע היה המתקפה הקרבית הגדולה ביותר בעיראק מאז פלישת חיילי הנחתים לפלוג'ה לפני חצי שנה. היא בוצעה על רקע האשמות חוזרות ונשנות של מפקדים בצבא ארה"ב על כך שהגבול הפרוץ עם סוריה מאפשר ללוחמי ג'יהאד חמושים להיכנס לעיראק.

לדברי בכירים בצבא, ההנחה היא שחלק מהמורדים שנהרגו הם זרים. המבצע משקף את הדאגה הגוברת בקרב בכירים בצבא ארה"ב כי המורדים נהנים מחופש פעולה באזור הסוני ברובו שמסביב לאל-קאים, במדבר הסמוך למקום שבו נהר הפרת חוצה מסוריה לעיראק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully