וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאלת תם: איך מגיעים לטקס המשואות?

10.5.2005 / 14:10

בהנחה שגם השנה לא נבחרתם להדליק משואה, איך בכל זאת תבצבצו בקהל? גם כאן, מסתבר, כשיש קשרים לא צריך פרוטקציה

קו המשווה בין יום הזיכרון ליום העצמאות עובר כידוע בהר הרצל, שם נערך מדי שנה טקס הדלקת המשואות בראשותו של יושב ראש הכנסת, כשבקהל מצטופפים ראשי המדינה, הצבא ושאר הפונקציונרים של סגל א', וגם כמה אלפי אזרחים, בהם משפחות שכולות. חלק מבני משפחות האלה, שמעולם לא קיבלו הזמנה לאירוע, העלו את השאלה כיצד בעצם מחליטים מי יזכה בהזמנה לטקס, ואיך זה שהם עוד לא.

חנה הכהן, יו"ר מטה ההסברה במשרד החינוך והאחראית על טקס הדלקת המשואות, חושפת את הקרב על ההזמנות. "יש לנו בערך 4000 מקומות ישיבה. מתוכם מוקצים קצת פחות מ 500 לסגל א' של המדינה – שרים, חברי כנסת וכד'. את כל שאר המקומות מחלקים על פי מכסות לארגונים וגופים שונים, ואת השאר מחלקים לאזרחים שמבקשים. אנחנו משתדלים לחלק כך שכל מגזר יקבל משהו, כך שייווצר פסיפס של החברה הישראלית". בין הארגונים שמקבלים מכסות של כרטיסים מונה הכהן גם את "גופי השכול", בהם ארגון נכי צה"ל ויד לבנים, שקיבלו השנה 250 כרטיסים לחזרה הגנרלית ו- 250 כרטיסים לטקס עצמו, וארגונים נוספים כמו ארגון אלמנות ויתומי צה"ל, שקיבלו גם הם מכסה לחלק לחבריהם. גם משרד הביטחון קיבל 150 כרטיסים, אותם הוא מחלק כרצונו.

בסך הכל מעריכה הכהן כי למעלה ממחצית המוזמנים לטקס הם בני משפחות שכולות. "נכון שאנחנו מחוייבים להורים השכולים, שנתנו למדינה את היקר להם מכל, אבל עד עכשיו נפלו למעלה מ 20 אלף איש במערכות ישראל. יכולנו למלא את כל הקהל במשפחות שכולות, אך אין לנו מספיק מקום".

פרט למשפחות שכולות, תלמידים, משלחות מחו"ל ותיירים, יש גם אזרחים נטולי מגזר שבכל זאת מצליחים להגיע לטקס. איך עושים את זה? מדובר באנשים המתקשרים ישירות למטה ההסברה ומבקשים כרטיסים. "בכל שנה אנחנו מקבלים עשרת אלפים פניות רק מאזרחים רגילים", אומרת הכהן. "יש כאלה שמתקשרים כבר יום לאחר הטקס, ומזמינים לשנה הבאה", אלה שאינם משיגים כרטיסים לטקס מסתפקים בחזרה הגנראלית, ואפילו בחזרות רגילות.

"יש 400 ילדים שרוקדים בטקס, נתתי לכל ילד כרטיס אחד לחזרה הגנרלית בלבד. אין, אין לי כרטיסים", אומרת הכהן. "אני מפיקה שישה טקסים ממלכתיים, כולל פרס ישראל, אבל מה שהולך עם הדלקת המשואות הוא לא יאומן. כל היום אנחנו הולכים כאן בין הטיפות, מנסים לצאת בסדר עם חלוקת הכרטיסים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully