וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושפיזין

9.5.2005 / 15:00

עומר בר ראה את "אושפיזין", עשה טיול למאה שערים ובכלל לא יצא מהסלון. סיפורו של סרט שמרגיש כמו אגדה

"הרגשתי כאילו אני בתוך אגדה" אומר גידי דר הבמאי והמפיק של הסרט "אושפיזין" באחת מהתוספות של ה-DVD. דר מדבר על עשיית הסרט בשכונה חרדית ואנחנו חושבים שזוהי באמת ההגדרה מדויקת לסרט מעולה.

משה ומלי (שולי ומיכל בת שבע רנד) הם זוג בעלי תשובה, המתגורר באחת השכונות החרדיות של ירושלים. לפני שנים, באילת, היה משה חבר בכנופיית עבריינים מקומית, ונחשב לאחד המסוכנים שבהם. הימים האלו חלפו, ובשעה שרוב חברי אותה כנופיה מיתולוגית יושבים בפנים, יושב לו משה בישיבה. ערב סוכות, אין כסף לסוכה, לארוחת חג, ואפילו לא לאתרוג הנחשב סגולה לבנים.

פתאום נופלת מעטפה עם הרבה כסף לזוג, אבל עם כל דבר טוב בא גם דבר רע, יוסף ואליהו, "חברי עבר של משה", שזה עתה נמלטו מבית הכלא, מגיעים לירושלים ומתגלגלים לסוכה. מכאן מתחילות הרפתקאות אינספור והצילום של הסרט אכן מכניס אותנו אל תוך החדרים הקטנים במאה שערים ומקנה אווירה של אגדה, מיסתורין וכניסה באמת לעולם שאנחנו, החילונים, איננו מכירים. הדולי של הצלם עמית יסעור לא מפסיקה לעבוד ואנחנו מרחפים מעל השכונה הדתית כאילו נמצאה בכדור אחר.

לא לחינם זכה הסרט בפרסים רבים, ובין השאר באוסקר הישראלי. אנחנו ממליצים על הסרט הזה לכל אלה שלא חובבים סרטים ישראלים ולכל אלה שלא חובבים דתיים. נדמה לנו שבכל מקרה מדובר באותו קהל, ככה שב-90 הדקות של הסרט הזה אתם זוכים להיכרות שטחית ובלתי מחייבת עם העולם הזה שלחלקנו יש סלידה ממנו. גם אחלה סרט תוצרת כחול לבן, גם הזדמנות למחקר אנתרפולוגי.

התוספות מן הסתם, מעניינות לא פחות מהסרט עצמו ומראות את דרכי העבודה הם הניצבים הלא כל כך שיגרתיים. גם סיפורו של שולי רנד, אחד השחקנים המוערכים ביותר בשנות ה-90, זוכה להתייחסות נרחבת. איך אומרים אצלנו, בעזרת השם תצפו בסרט. אלוהים שלח לכם ניסיון, קחו אותו מהוידאומאט ולא תצטערו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully