וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציפורים מתות בסתר

9.5.2005 / 12:57

רותם צמרת חזרה לשנות השמונים עם "ציפורים מתות בסתר" והזילה דמעה מחדש

בשנת 1983 יצאה לאקרנים המיני סדרה "ציפורים מתות בסתר" ומיד זכתה לכינוי "המיני סדרה של כל הזמנים", אני זוכרת עד היום איך ישבתי בתור ילדה עם אמא שלי מול הטלוויזיה ויחד בלענו בשקיקה את סיפור אהבתם הבלתי אפשרית והנוגע ללב של מגי קלירי (הילדה סדני פני והאישה רייצ'ל וורד) והאב ראלף דה בריקסרט (ריצ'רד צ'מברלין), כמה התאכזבנו לגלות שאותו צ'מברלין המסוקס יצא מהארון לפני מספר שנים, איזו טרגדיה.

מדובר באוסטרליה של שנות העשרים והלאה, מגי קלירי היפיפייה מגיעה עם משפחתה הענייה לגור בחוות הכבשים הענקית של דודתה המרשעת מרי קרסון (ברברה סטנוויק, בתפקידה הלפני אחרון), חוות הכבשים ממוקמת בלב אוסטרליה ומשפחת קלירי לוקחת על עצמה לנהל ולעבוד בחווה מתוך ידיעה כי בסופו של דבר ירשו אותה מהמכשפה.

במקביל נכיר את האב דה בריקסרט החתיך, כומר הקהילה שהוגלה לחור הנידח לאחר שהעליב את אחד הבוסים בכנסייה, גברת קרסון הקשישה מפנטזת בסתר על הכומר שמצידו לא קולט אותה ממטר (אולי בשל הפרש הגילים ואולי כי נדר את נדר הפרישות הכל כך מגביל), מהרגע שראלף קולט את מגי הקטנה נפתח משהו בלבו (בהמשך יקלוט הבחור כי פיתח נטיות פדופיליות קלות) והוא מקדיש את כל מרצו לטיפוח הלוליטה. השנים חולפות מגי גדלה ונהיית עלמת חן סקסית ותמימה המאוהבת ללא תקנה בכומר.
ראלף מצדו נוהג להתענות בשקט בתאוות הבשרים ובהמשך יעזוב את הקהילה לכיוון תפקיד נכבד יותר בנבכי הוותיקן (המטרה- קרדינל), הדודה נפטרת ובמותה מפילה פצצה על משפחת קלירי למודת הסבל, שרפה מוות וצרות אחרות נופלות על המשפחה ומגי שלנו עדיין מחכה לנס.

בהמשך תינשא לגוזז הכבשים המיופייף לוק אוניל (בריאן בראון), תגלה כי חיי הנישואין לא קלים, תתגעגע נואשות לכומר הבלתי מושג, תלד, תסבול, תפגוש בכומר, תקווה ותתאכזב. וראלף? הוא ימשיך בהתענות הנפש עוד שנים רבות ללא יכולת להגיע להחלטה בוגרת.

אורכה של הסדרה 8 שעות, ה-DVD יוצא רק עכשיו (מסיבותיו הוא), הוא מורכב משני דיסקים דו צדדיים ותוספת קצרה של ראיונות שנעשו במיוחד לכבוד יציאתו (הווה אומר 22 שנים אחרי). ברברה סטנוויק כבר אינה אתנו, כמוה גם ריצ'ארד קאייל המשחק בסדרה את פדי קלירי אבי המשפחה ואחיה של המרשעת, ריצ'ארד צ'מברלין הפך לסמל סקס ושחקן סדרות מועדף, רייצ'ל וורד שיחקה בעשרות סרטים כשהנחשב והמוכר שביניהם הוא ללא ספק "כנגד כל הסיכויים", בריאן בראון הפך לשחקן נחשק בעצמו ומשחק עד היום בסרטי פעולה וקומדיות (האחרון "ואז הגיעה פולי") במהלך צילומי הסדרה התאהבו השניים- וורד ובראון והם נשואים באושר ועושר עד עצם היום הזה, כריסטופר פאלמר המשחק את מורהו הרוחני של האב דה בריקסרט הלא הוא הארכיבישוף ויטוריו קונטיני ממשיך להפציע מדי פעם בסרטים. ועוד יש לנו רשימת שחקנים מכובדת ואיכותית כמו פייפר לורי וג'ין סימוס.

למרות השנים שחלפו הסדרה אינה מאבדת גרם אחד מאיכותה, הבימוי הנפלא של דארל דיוק, הנופים, נעימת הנושא שהפכה ללהיט מטורף, המשחק, הסיפור שכל כך נוגע ללב, הכל אקטואלי וחזק. אז למי שזוכר איך כאב את אהבתם של השניים ומרגיש פרץ נוסטלגיה בלתי ניתן לדיכוי ולמי שלא ראה (יש מישהו כזה?) ובא לו על 8 שעות איכות דרמתית (וקצת קיטשית) זו הסדרה לקחת, עונג צרוף מלווה בחבילת טישו ושוקולדים (להמתיק את הגלולה). מומלץ בחום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully