וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

11% מהישראלים מנויים במכוני כושר

כתב וואלה! עסקים

9.5.2005 / 14:04

הכנסות הענף נאמדות בכ-1.2 מיליארד שקל. הולמס פלייס היא הרשת הפופולארית בישראל. יום ראשון הוא העמוס ביותר במכונים

סך ההכנסות בענף מכוני הכושר בישראל, הסתכם בשנת 2004 בכ- 1.2 מיליארד שקל, כך עולה ממחקר של קבוצת BDI על ענף מכוני הכושר בארץ. כלכלני BDI מעריכים, כי בישראל פועלים כיום כ- 2,000 מכוני כושר, מתוכם כ- 550 מכונים מקצועיים (על פי רוב מכונים עצמאיים, בעלי ציוד מקצועי ושאינם חלק מבנייני מגורים או מבתי מלון).

עוד עולה מנתוני המחקר, כי מספר המנויים במכוני כושר בארץ מוערך בכ-550 אלף מנויים, המהווים כ- 11% מכלל האוכלוסייה הבוגרת (גילאים 14 ומעלה). שיעור המתעמלים בישראל גבוה יחסית לשיעור המתעמלים במכוני הכושר בבריטניה ובגרמניה הנאמד בכ-9% מכלל האוכלוסייה הבוגרת, ובצרפת נאמד שיעורם בכ- 7% בלבד. לעומת זאת שיעור המתעמלים בארצות הברית נאמד על 17% - יותר מישראל.

על פי המחקר, רשת "הולמס פלייס" היא הרשת המובילה מבחינת מספר המנויים. הרשת מחזיקה בנתח של כ-11% משוק חדרי הכושר בישראל. אחריה ניצבת רשת "סטודיו C", עם נתח של כ-3% והרשתות "גרייט שייפ" ו"גל העתיד", עם נתח של כ-2% בלבד.

יום ראשון - העמוס ביותר במכונים

ניתן היה לצפות כי היום העמוס במכוני הכושר בארץ יהיה, דווקא, יום שישי שהוא יום חופשי של מרבית האוכלוסייה העובדת בארץ. אולם כלכלני קבוצת BDI בדקו ומצאו, כי דווקא יום ראשון נחשב ליום עמוס במיוחד במכוני הכושר, כאשר ככל שמתקדמים בימות השבוע, כך קטן העומס. כ-22% מהמספר הכולל של המנויים, מבקרים במכוני הכושר ביום ראשון, לעומת כ- 11% בלבד ביום שישי.

כ-55% מהמתעמלים במכוני הכושר בארץ הם נשים, בעוד שכ-45% הם גברים. גם ביתר המדינות המפותחות בעולם דומה היחס, ומצביע על יתרון קל לנשים. ממצאי המחקר מצביעים על כך שרוב המנויים במכוני הכושר הם בני 40- 20. יחד עם זאת, מציינים ב- BDI, כי גילאי המתעמלים משתנים בהתאם למאפייני סביבת המכון.

50% נושרים

שיעור הנשירה של המנויים במכוני הכושר בארץ, גבוה במיוחד ונאמד בכ-50%. שיעור הנשירה ממכוני כושר באנגליה ובגרמניה נאמד בכ- 40% ובארה"ב בכ-35% בלבד. מנתוני המחקר עולה גם, כי שיעור הנשירה ממכוני הכושר הממוקמים בקאנטרי- קלאבים נמוך יותר ונאמד בכ- 35% בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully