וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל שירה בפעיל שלום: רופאיו אשמים במותו

9.5.2005 / 12:26

פרקליטי הצלף, שירה בטום הורנדל ברפיח באפריל 2003, טוענים כי הטיפול הרפואי שקיבל בבריטניה גרם למותו ולא הכדור שפגע בראשו

פרקליטיו של חייל צה"ל המואשם בהריגת פעיל השלום והצלם הבריטי טום הורנדל, טוענים כי הרופאים הבריטיים שטיפלו בו אחרי פציעתו אחראים למעשה למותו. סמל ואחיד תייסיר, צלף בגדוד הסיור הבדואי, מואשם כי באפריל 2003 ירה בראשו של הורנדל בזמן שליווה ילדים פלסטינים ברפיח.

פתולוג שהעיד מטעם ההגנה בבית המשפט הצבאי, העיד אתמול כי הבריטי בן ה-22 מת בגלל שקיבל יותר מדי מורפיום מהרופאים הבריטים שטיפלו בו, בזמן ששכב בתרדמת בבית החולים בלונדון. הסמל תייסיר כפר בכתב האישום נגדו שכולל סעיפי הריגה, שיבוש הליכי חקירה והתנהגות שאינה הולמת חייל. הוא הודה רק שירה יריית אזהרה 10 ס"מ מאוזנו של הורנדל בגלל שהתקרב אל עמדתו, הממוקמת כ-55 מטרים משם.

פתולוג בריטי העיד בדיון כי הורנדל מת כתוצאה מדלקת ריאות בינואר 2004, אחרי שהיה במצב של תרדמת במשך תשעה חודשים בבית החולים בלונדון. הפתולוג קבע כי למותו של הורנדל היה קשר ישיר לפגיעה מוחית שנגרמה כתוצאה מהירי. אתמול, כאמור, העיד גם ד"ר חן קוגל, מומחה פתולוגי מקומי, טען כי הפצוע קיבל אנטיביוטיקה מראשית הטיפול ולכן אין סיבה שראותיו הגיעו למצב בו היו. "להערכתי, הגורם העיקרי למוות לא היה דלקת ריאות אלא כמות המורפיום שהוכנס לגופו. סרן הילה גורני, המייצגת את התביעה, אמרה כי היא מתכוונת להציג דעת מומחה שתומכת בהערכה הראשונית שהורנדל מת כתוצאה מדלקת ריאות.

דובר בית החולים "פוטני", שטיפל בהורנדל בבריטניה, אמר אמש ל"טיימס" כי אינו יכול להתייחס "לטענות המשוללות בסיס כיוון שעלינו לפעול במגבלות חסיון המטופל. הבדיקה לא תושלם לפני תום המשפט". ג'קלין, אמו של הורדנל, הביע זעם על ניסיון ההגנה להטיל את ההאשמה על הצוות הרפואי שעשה שימוש במורפיום כדי להקל על כאביו של בנה. "אם מישהו מקשיב לכך בצורה רציונלית או משפטית אין בכך כל הגיון. אי אפשר לשבור את החוליה המקשרת בין הירי למוות. ממוחו של טום לא נותר הרבה אחרי הירי וכל מי שהסתכל בתוצאות בדיקת הסי.טי נדהם בכלל איך הוא נשאר בחיים (אחרי הפציעה הראשונית)".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully