וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב שוב תוציא מיליארדים על ציוד אבטחה

8.5.2005 / 14:41

ארבע שנים בלבד אחרי בהלת הקניות בעקבות ה-11 בספטמבר, מסתבר שרוב המכשירים לא ממש עובדים, אז הממשל שוב ישפוך ג'ובות

לאחר שהוציא יותר מ-4.5 מיליארד דולר על מכשירי שיקוף כדי לבדוק את המטענים הנכנסים לארה"ב דרך נמלי הים והתעופה, הגבולות והדואר, עומד הממשל האמריקאי להחליף את רוב הציוד. ה"ניו יורק טיימס" מדווח, כי הצעד ננקט לאחר שהממשל הגיע למסקנה שרוב הציוד אינו יעיל, אינו אמין או יקר מדי לתפעול.

רוב ציוד המעקב – שנועד לחשוף אקדחים, מטעני נפץ ונשק בילוגי וגרעיני – נרכש במהלך תזזית ההוצאות הביטחוניות בעקבות פיגועי ה-11 בספטמבר.

במאמץ ליצור חומת ביטחון וירטואלית סביב ארה"ב, מתכוון כעת המשרד לביטחון פנים להוציא עוד מיליארדי דולרים. אמנם, חלק מהשינויים יבוצעו בתגובה להתפתחויות טכנולוגיות בשנה או שנתיים האחרונות, אולם רובם מתוכננים בגלל שהמתקנים הנמצאים כעת בשימוש לא שיפרו במידה משמעותית את הביטחון הלאומי.

"כולם עמדו בתור עם פתרונות הקסם שלהם שישפרו את ביטחוננו אחרי ה-11 בספטמבר", אומר רנדל לארסן, לשעבר קולונל בחיל האוויר ויועץ ממשלתי בסוגיות מדעיות. "קנינו המון דברים שלא ממש הועילו".

בין הבעיות במכשור הנוכחי:

* חיישני קרינה בנמלי וגבולות שאינם יודעים להבחין בין הקרינה הנפלטת מפצצה גרעינית לזו שמקורה בחומרים יומיומיים כמו חול של ארגז חתולים או אריחים קרמיים.

* ציוד למעקב אחר תכולת האוויר בערים גדולות, שאינו מועיל למעשה, הן מפני שלא מספיק חיישנים הוצבו בשטח, הן מפני שהחיישנים שהוצבו אינם מכוילים כיאות והן מפני שהם מספקים תוצאות רק 36 שעות אחרי תחילת הבדיקה – זמן רב אחרי שמתקפה ביולוגית אפשרית תפגע ברבבות אנשים.

* ציוד לשיקוף נוסעים בשדות תעופה, שבבדיקה התברר שאינו משפר כלל את הסיכוי לגלות אם מישהו מנסה להגניב לסיפון המטוס נשק או פצצה.

* מכונות לבדיקת דברי דואר הבודקות רק כמות קטנה מכלל דברי הדואר, והמבחינות רק באנתרקס אבל לא בחומרי לחימה ביולוגיים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully