וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורים משביתים הלימודים. יפגינו מול הכנסת

יולי חרומצ'נקו

9.5.2005 / 10:00

הלימודים מושבתים בכל בתי הספר במחוזות ירושלים ות"א החל מ-10:00. בתום ההפגנה יציתו המורים את מכתבי הפיטורים שקיבלו

ארגוני המורים משביתים הבוקר את הלימודים בבתי הספר במחוזות ירושלים ותל אביב החל מהשעה 10:00 בבוקר. זאת, במסגרת מאבקם נגד משרד החינוך ורשימת הפיטורים שפירסם. המורים השובתים יוצאים להפגנה מול מליאת הכנסת. בקול ישראל דווח, כי לשביתה הצטרפו מכללות ההוראה במחוזות תל אביב וירושלים.

היישובים בהם מושבתים היום הלימודים הם: תל אביב, ירושלים, קריית אונו, רמת השרון, רמת גן, גבעתיים, אור יהודה, בני ברק, בת ים, חולון, מעלה אדומים, בית שמש, גבעת זאב, בית אריה, קרית ארבע, מבשרת ציון, גוש עציון, מטה יהודה, מודיעין, מכבים, רעות, שלהבים, אורנית והרצליה.

בכל היישובים הללו הושבתו כאמור הלימודים החל מהשעה 10:00, למרות שממשרד החינוך נמסר, כי על התלמידים להגיע לבתי הספר כרגיל. עדיין לא ידוע על צעדים נוספים של המורים ועל השבתות נוספות. בגני הילדים ובבתי הספר לחינוך מיוחד מתקיימים הלימודים כרגיל. כן יתקיימו כסדרם בחינות בגרות וטיולים שנקבעו מראש.

כתבת "הארץ", יולי חרומצ'נקו, מוסיפה:

בהפגנה צפויים לשאת דברים יו"ר ההסתדרות, ח"כ עמיר פרץ, יו"ר ועדת החינוך בכנסת, מלי פולישוק-בלוך (שינוי), חברי הכנסת יוסי שריד (יח"ד), יולי תמיר (עבודה) ומתן וילנאי (עבודה) ומורים שכבר קיבלו הודעות פיטורים. בתום ההפגנה יציתו המורים את מכתבי הפיטורים שקיבלו ויקראו לשרת החינוך, לימור לבנת, להתפטר "אחרי שנכשלה בתפקידה".

משרד החינוך ומשרד האוצר קראו אתמול לראשי ארגוני המורים לחזור למשא ומתן מיידי ורציני, כפי שהמליץ בית הדין לעבודה. ראשי ארגוני המורים השיבו כי יחזרו למשא ומתן רק אם מכתבי הפיטורים יוקפאו או יומרו במכסות פרישה מוקדמת.

יו"ר מרכז השלטון המקומי, עדי אלדר, ויו"ר ועדת החינוך של מרכז השלטון המקומי, יעל גרמן, שלחו אתמול מכתב לראש הממשלה, אריאל שרון, בו הם דורשים את התערבותו כדי "להציל את דו"ח דברת ולמנוע את קריסת מערכת החינוך". "ערב ההשבתה הבלתי נמנעת של מערכת החינוך עליך להיכנס לעובי הקורה ולנווט את העגלה התקועה החוצה מהבוץ אליו נקלעה", כתבו לשרון אלדר וגרמן.

ניסיון לתפוס שתי ציפורים במכה אחת

שביתת המורים היא ניסיון לתפוס שתי ציפורים במכה אחת - גם להשבית חלק ממערכת החינוך, כדי שהמחאה תורגש היטב אצל התלמידים וההורים - וגם למלא את השורות בהפגנה המתוכננת מול הכנסת. השביתה משרתת את ההפגנה: המארגנים מתכננים שהמורים, שהפסיקו ללמד בשעה עשר, יעלו על האוטובוסים שיחכו להם מטעם ארגוני המורים, וייסעו להפגין בבירה.

מספר היישובים המושבתים, לכן, חושב לפי מספר המורים שמורשים להגיע להפגנה. במקור אמור היה לשבות גם מחוז המרכז, אבל בשל דרישת המשטרה להקטין את מספר המפגינים מ-20 אלף ל-7,000, בוטלה השביתה בו.

שביתה חלקית טובה למורים במישור המשפטי - לו היתה מנכ"לית משרד החינוך, רונית תירוש, מממשת את האיום שלה ומנסה להוציא צווי מניעה לשביתה בבית הדין לעבודה, היתה ודאי נתקלת בקשיים במצב הנוכחי, שכן מדובר בעיצומים חלקיים ולגיטימיים בעת הכרזה על סכסוך עבודה. גם מבחינה כלכלית, שביתה חלקית מקלה על המורים השובתים, שכן משרד האוצר מנכה את שעות ההשבתה ממשכורותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully