וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכומתה של גיא חבר הוחבאה כנקמה"

8.5.2005 / 9:49

"מעריב": קצינה שהיתה אחראית על הקשר עם משפחת הנעדר, טוענת שהכומתה הושארה ביחידה לאיתור נעדרים כעונש על ביקורת מצד אימו

קצינה ששימשה בעבר כאחראית על הקשר עם משפחת החייל הנעדר, גיא חבר, טוענת כי הכומתה שלו, שנמצאה לאחרונה בכספת היחידה לאיתור נעדרים, הושארה שם מתוך כוונה לנקום במשפחה שמתחה ביקורת על צה"ל. כך דווח ב"מעריב".

בחודש שעבר פורסם במעריב, כי הכומתה שבצה"ל חיפשו כל השנים נמצאה לאחרונה במשרדי היחידה לאיתור נעדרים. במכתב ששלחה לרמטכ"ל ולראש אכ"א, מספרת הקצינה, סא"ל ר', כי מסרה באופן אישי את הכומתה שנמצאה במשרדה לידי ראש ענף איתור נעדרים בצה"ל, כדי שתעביר אותה למשפחה.

הקצינה, ששימשה עד לפני כשלוש שנים כאחראית על הקשר עם משפחות חללים ונעדרים בצה"ל, כתבה כי היא נדהמה לקרוא במעריב שרק עכשיו "כביכול מצאו את הכומתה... אין זה סיפור תמים כלל ועיקר... אין זה סוד כי מיום היעלמו של גיא חבר נקטו קצינים בכירים באכ"א בשיטת טיפול של 'ברוגז' עם המשפחה האומללה... לא ממקום של תום ושכחה, ראש ענף איתור נעדרים לא הלכה אל האם האומללה למסור לה את הכומתה כשקיבלה אותה ממני, אלא העזה להיות ברוגז עם רינה חבר ולהענישה".

הכומתה של גיא חבר, שנעלם ברמת הגולן ב-17 באוגוסט 1997, היתה משמעותית לא רק לאימו ובני משפחתו, אלא גם לחוקרי הפרשה. ראש אכ"א, האלוף אלעזר שטרן, הודיע בחודש שעבר במפתיע לבני משפחת חבר, כי הכומתה נמצאה. ואולם, ההורים עדיין לא קיבלו את כומתת בנם, מפני שהיא נשלחה לבדיקה ביחידה לזיהוי פלילי במשטרת ישראל, כמעט שמונה שנים אחרי ההיעלמות.

רינה חבר הגיבה בסוף השבוע בתדהמה כאשר נודעו לה פרטי המכתב. גורמים בכירים בצה"ל הביעו פליאה מכך ש"עד היום צמרת אכ"א מסתירה את האמת מהמשפחה ורק ממכתב לרמטכ"ל מתברר היכן הייתה הכומתה".

מדובר צה"ל נמסר כי הנושא בבדיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully