וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח התעסוקה בארה"ב הפתיע לטובה

6.5.2005 / 15:47

274 אלף משרות חדשות נוספו לכלכלה באפריל - 100 אלף יותר מהתחזיות. שיעור האבטלה בארה"ב נותר ללא שינוי ברמה של 5.2%

כלכלת ארה"ב הוסיפה בחודש אפריל 274 אלף משרות חדשות. כך דיווח היום משרד העבודה האמריקאי. הגידול היה חד בהרבה מתחזיות הכלכלנים לתוספת של 174 אלף משרות - מספר המשתווה לממוצע תוספת המשרות בששת החודשים החולפים. בחודש מארס נרשמה עלייה של 110 אלף משרות. שיעור האבטלה בארה"ב נותר בחודש שעבר ללא שינוי ברמה של 5.2%.

מוקדם יותר השבוע פורסם סקר של חברת ההשמה האמריקאית - צ'לנג'ר גריי אנד קריסמס, ולפיו מספר הודעות הפיטורים של החברות הגדולות בארה"ב נפל באפריל ב-33% לעומת החודש הקודם, ל-58 אלף - הרמה הנמוכה ביותר מאז נובמבר 2000.

הבנק הפדרלי של ארה"ב העלה כצפוי ביום שלישי את ריבית הבסיס ב-0.25% לרמה של 3%. העלאת הריבית היתה השמינית במספר מאז יוני 2004, אז החל הבנק הפדרלי להעלות את הריבית מהרמה הנמוכה ביותר מזה 48 שנים - 1%. בהודעה על החלטת הריבית אמר הנגיד, אלן גרינספאן, כי המשך העלאת הריבית צפוי להתבצע ב"קצב מדוד" כדי למנוע התגברות של האינפלציה בארה"ב. בכך דבק הבנק הפדרלי בנוסח הודעתו הקודמת מה-22 במארס. כמו כן, הודה הבנק הפדרלי בהודעתו כי נתוני מקרו שפורסמו לאחרונה בארה"ב מצביעים על האטה מסוימת בצמיחת הכלכלה האמריקאית, בין השאר, בעקבות עליות שנרשמו במחירי האנרגיה.

כלכלת ארה"ב צמחה ברבעון הראשון של השנה בשיעור הנמוך ביותר זה שנתיים. הצמיחה של התוצר המקומי הגולמי בארה"ב הואטה ברבעון הראשון ל-3.1% במונחים שנתיים, לעומת 3.8% ברבעון הרביעי. כך מסר בשבוע שעבר משרד המסחר האמריקאי. הצמיחה היתה נמוכה מתחזיות הכלכלנים, שחזו 3.6%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully