וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר BBC: הלייבור ניצחה בבחירות, אך נחלשה

6.5.2005 / 0:45

הלייבור זכתה ב-357 מושבים בבית הנבחרים, ירידה של 51 מושבים לעומת הבחירות הקודמות. צפויה פגיעה במעמד בלייר במפלגה

זמן קצר לאחר סגירת הקלפיות בבחירות בבריטניה, מסתמן שמפלגתו של ראש הממשלה, טוני בלייר, זכתה בניצחון בבחירות, אם כי לא ברוב גורף. ממדגם ה-BBC עולה, כי מפלגת הלייבור זכתה ב-37% מהקולות (שהם ארבעה אחוזים פחות ממה שזכו בבחירות הקודמות). השמרנים זכו ב33% מהקולות (עליה של שני אחוזים) והמפלגה הליברל-דמוקרטית התחזקה וזכתה ב-22%.

מערכת הבחירות הבריטית מתנהלת בשיטה האזורית, בדומה לשיטה הנהוגה בארצות הברית. הלייבור זכתה ב-54% מ-659 מערכות הבחירות הנפרדות שנערכו ברחבי המדינה, וב-357 מושבים בבית הנבחרים, ולכן היא תיהנה מרוב מוחלט בבית הנבחרים, על אף שלא גרפה רוב מוחלט מכלל הקולות. זוהי ירידה של 51 מושבים לעומת מספר המושבים בהם זכתה המפלגה במערכת הבחירות הקודמת.

בלייר צפוי ליהנות בקדנציה הבאה מיתרון של 66 מושבים בלבד בבית הנבחרים. לאור התוצאות, עשוי בלייר להיתקל בקשיים בניהול הפלגים השונים בלייבור. "אני חושב שהמעמדו של בלייר במפלגה עומד להיפגע", אמר אנתוני קינג, פרופסור מאוניברסיטת אסקס, "בלייר אינו עוד הקוסם שהיה".

בסוכנות איי.פי דווח כי אחת מההשלכות האפשריות של הירידה בכוח הלייבור בבחירות, היא עזיבתו של בלייר והחלפתו בידי אחד מבכירי המפלגה האחרים. אחד השמות שהוזכרו כמועמדים להחליף את בלייר הוא שר האוצר, גורדון בראון.

סגן ראש ממשלת בריטניה והאיש השני ברשימת מפלגת הלייבור, ג'ון פרסקוט, אמר בתגובה לתוצאות סקרי הבחירות במדינה, אשר ניבאו ניצחון למפלגתו, ובמקביל ירידה בכוחה, כי "העם אמר את דברו. זה עדיין רוב ואני חש בנוח עם התוצאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully