וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: לא נמנע קיום פיקניק יום המריחואנה

כתב וואלה! חדשות

5.5.2005 / 15:51

עם זאת הבהירה המשטרה: נאכוף את החוק באירוע, שייערך בשבת. המארגנים: מי שמביא סמים לפיקניק הוא מניאק ומגיע לו להיעצר

פיקניק "יום המריחואנה הבינלאומי" השנתי ייערך בשבת הקרובה בפארק הירקון בתל אביב, מהצהרים עד הלילה. זו השנה השמינית ברציפות שהאירוע, ייערך בישראל.

האירוע, שמטרתו למחות על מדיניות הסמים בישראל ועל איסור השימוש בקנביס ומוצריו, נערך ב-150 ערים ברחבי העולם. בישראל השתרש המנהג לציין את האירוע בפיקניק המלווה במוזיקה. בפיקניק השנה תהיה גם אטרקציה לחובבי הטכנולוגיה וקוראי "דה מרקר", בעת שינקי מרגלית, מנכ"ל ומייסד ענקית אבטחת המידע "אלדין" יהיה אחד מאלה שיתקלטו באירוע. כמו כן ישתתף בפיקניק חבר הכנסת רומן ברונפמן ויישא נאום קצר בזכות שינוי מדיניות הסמים בישראל.

האירוע, שהחל להתקיים בארץ ב-1997 בהשתתפות כמה עשרות אנשים בלבד, צמח בשנים האחרונות לאירוע המושך אלפי אנשים. במשך שש השנים הראשונות לקיום האירוע התקיימה הבנה שקטה בין מארגני האירוע לכוחות המשטרה, שנמנעו מלהפריע למהלך האירוע בשל אופיו כאירוע מחאה לגיטימי.

אשתקד הופרה המסורת הזו בעת שהמשטרה עצרה במהלך האירוע כ-30 איש כשברשותם סמים (בעיקר מריחואנה) והחליטה בשל כך להפסיק את האירוע ולהחרים את ציוד ההגברה. טענות המארגנים, לפיהן מעצר מיעוט מבוטל מבין המשתתפים (שמספרם נאמד בין 5,000 ל-7,000) אינו מצדיק את הפסקת האירוע לא הועילו, וחלק ממארגני האירוע אף נעצרו לחקירה בעצמם.

"בפיקניק הזה, מי שמעשן פוגע במאמץ לשנות את החוק"

השנה מסתמנת חזרה להבנות המקוריות. בתגובה לשאלת וואלה! מסרה דוברת מחוז תל אביב, רפ"ק ליאת פרל, כי "משטרת מחוז ת"א, על פי סמכותה בדין, תפקח על האירוע ותאכוף את החוק משתיחשפנה עבירות פליליות מכל סוג שהוא, לרבות שימוש בסמים ו\או כל פעילות בלתי חוקית". לשאלתנו אם פירוש הדבר שהמשטרה לא תמנע השנה את קיום האירוע אמרה רפ"ק פרל: "נכון מאד".

ערן ורד, ממתאמי האירוע: "אנחנו מבקשים מהאנשים שיגיעו לפיקניק, בכל לשון של בקשה, לא להגיע עם סמים. מי שמגיע לפיקניק הזה עם סמים מגיע לו להיעצר – לא חס וחלילה בגלל שהוא מעשן קנביס, שזה דבר שלדעתנו לא צריך להיות עבירה, אלא בגלל שהוא מניאק שפוגע באחרים ונותן למשטרה עילה להפסיק את האירוע ולהוריד לטמיון עבודה של שבועות רבים".

- אבל אתם הרי טוענים שזה שעוצרים אנשים בפיקניק זו לא עילה לסגור את האירוע?

"נכון מאד, זו באמת לא עילה. כשעוצרים אנשים עם חזיזים במשחק כדורגל, עוצרים את העוברים על החוק אבל לא מפסיקים את המשחק. כשתופסים אנשים עם סמים בפסטיבל מסחרי לא מפסיקים את הפסטיבל. אז על אחת כמה וכמה באירוע שמוקדש לחופש הביטוי ולזכות המחאה הלגיטימית. אבל יש צודק ויש חכם. במסגרת מה שמכונה "המלחמה בסמים" מרשים בתי המשפט למשטרה להפר הרבה זכויות וזו פשוט המציאות כרגע, שאותה אנחנו כמובן רוצים לשנות. אבל בגלל שהאירוע מוקדש לניסיון החוקי לשנות את המדיניות, זה מאד מטופש וחסר התחשבות לתת למי שרוצים לפגוע במאמץ הזה אפילו חצי עילה לכאורה להשתיק אותו. מי שרוצה לעשן שיעשן בבית, שיעשן לפני שהוא בא לפיקניק. בפיקניק הזה מי שמעשן פוגע במאמצים לשנות את החוק".

היום בשעה 20:00 ייערך בוואלה! וידאו צ'ט בהשתתפות מתאמי הפיקניק וח"כ ברונפמן, שיענו לשאלות הגולשים בנוגע לפיקניק ולמאבק לשינוי מדיניות הסמים בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully