וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל צה"ל חשוד בהשתייכות לארגון ניאו-נאצי

5.5.2005 / 14:24

חייל מאריאל ניהל קשרים עם ארגונים ניאו-נאציים בחו"ל. על גופו התגלה צלב קרס. תקריות אנטישמיות בפולין ובארץ ביום השואה

חייל צה"ל מאריאל נעצר אמש בחשד להשתייכות לארגון ניאו-נאצי. צוות בילוש של מטרת אריאל הבחין בחייל, ולאחר שהתנהגותו עוררה חשד הוא נבדק. על גופו התגלה קעקוע של צלב קרס. בגלי צה"ל דווח, כי חיפוש בביתו של החייל העלה שהוא מנהל קשרים אם ארגונים ניאו-נאציים בחו"ל. בנוסף נמצא ברשותו סם מסוג הרואין. בתום חקירתו במשטרה הועבר החייל ליד המשטרה הצבאית החוקרת.

גם אמו של החייל נחקרה בתחנת המשטרה באריאל ושוחררה בערבות. היא אמרה ש"אינה סובלת יהודים", וכי היא ניאו-נאצית ותומכת בארגונים ניאו-נאציים. משרד הפנים בודק אפשרות לשלול את אזרחותם של בני המשפחה, שהיגרו לישראל.

תקרית אנטישמית אירעה אתמול במהלך ביקור של משלחת סטודנטים מישראל בפולין. גלוח ראש תקף סטודנט, חטף את הכיפה שעל ראשו, סטר לו ונמלט מהמקום. המשלחת, בה 150 סטודנטים מכל המוסדות להשכלה גבוהה בארץ, תשפץ קברי יהודים שחוללו, ותשתתף במצעד החיים.

אלמונים ריססו צלב קרס ואת המשפט "שרון ממשיך בדרכו של היטלר" על קיר סמוך לכביש המוביל ליד ושם. כתובת דומה רוססה גם בחזית בניין הארכיון הציוני בשדרות שז"ר.

שר הבינוי והשיכון, יצחק הרצוג, הגיב בפולין על כתובות הנאצה שרוססו בירושלים: "רק מוח חולני מסוגל להשוות ביום הזיכרון לשואה את ראש ממשלת ישראל לצורר הנאצי. אין גבול לבורות, לרשעות ולאטימות של מבצעי הנבלה, משורות הימין הקיצוני. מיד ושם נמסר: "מדובר בחוסר רגישות משווע, בעיקר היום".

בקול ישראל דווח, כי כ-500 אירועים אנטישמיים אירעו בשנת 2004 ברחבי העולם. זהו מספר האירועים הרב ביותר ב-15 השנים האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully