וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר איטלקי: האמריקאים שיקרו בדו"ח חקירה

רויטרס

4.5.2005 / 21:52

גירסאות שונות על הרג סוכן איטלקי ע"י אמריקאים בבגדד מחריפות את המתח בין המדינות ומעוררות קריאות לנסיגת האיטלקים מעיראק

דו"ח של ארצות הברית על הנסיבות בהן הרגו חייליה סוכן איטלקי בעיראק היה "בבירור שקרי", כך צוטט היום שר איטלקי. אמירתו של השר הגבירה את המתח בין רומא ווושינגטון בנוגע למותו של ניקולה קאליפארי, שנורה למוות על ידי חיילים מצבא ארצות הברית במחסום סמוך לנמל התעופה של בגדד בחודש מרץ. קאליפארי ליווה את העיתונאית האיטלקיה ג'וליאנה סגראנה לאחר ששוחררה מהשבי, והחיילים האמריקאים ירו לעבר המכונית בה נסעו האיטלקים.

איטליה וארצות הברית פירסמו דו"חות שונים בנוגע לירי. בזמן שהמימצאים האמריקאים פוטרים מאשמה את החיילים ומאשימים בעיקר את האיטלקים, ברומא אומרים כי החיילים האמריקאים ומחסום שהוקם באופן גרוע אחראים למותו של קאליפארי.

"ברור שבפרשת קאליפרי יש שתי גירסאות שונות למאורעות וברור כי אחת מהן הינה לחלוטין לא מבוססת", ציטטו היום בתקשורת האיטלקית את השר לענייני רפורמות, רוברטו קאלדרולי. כשלחצו הכתבים על השר, אמר קאלדרולי כי הגרסה האמריקאית היא "בבירור שקר".

זו ההתבטאות החריפה ביותר של שר בנושא. ראש ממשלת איטליה, סילביו ברלוסקוני, צפוי לדון בנושא מחר בפרלמנט, אולם ככל הנראה הוא יתנגד לקריאות מצד פוליטיקאים מהאופוזיציה לנסיגת הכוחות האיטלקיים מעיראק במחאה על המקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully