וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם ג'ק המרטש היה מלח שפעל בעוד ארצות?

4.5.2005 / 19:24

ספר חדש טוען כי הרוצח הסדרתי שהטיל אימה על לונדון בסוף המאה ה-19 היה מלח, וביצע רציחות אכזריות גם בניקרגואה וגרמניה

ג'ק המרטש, הרוצח הסדרתי שקטל יצאניות בלונדון של המאה ה-19, הוא אחד מסמליה המפורסמים של בריטניה, המזוהה יותר מכל עם רחובותיה הערפיליים והאפלים של בירת הממלכה.

אולם ייתכן כי הרוצח - שמעולם לא נלכד - הוא למעשה מלח שנהג לרצוח את קורבונותיו בביקוריו בבבריטניה, ושרשרת הרציחות שלו קשורה לפשעים אחרים מעבר לים.

התיאוריה החדשה פורסמה ב"גרדיאן", והיא פרי פיתוח של הבלש טרבור מריוט, אשר מנסה לפענח את פשעיו של המרטש על פי טכניקות משטרתיות מודרניות. מסקנותיו, כפי שפורסמו בספרו "ג'ק המרטש: חקירה במאה ה-21", מערערות על הסברה הרווחת, כי הרוצח היה מנתח מתוחכם, המבוססת על העובדה שכמה מקורבנותיו בותרו.

על פי מריוט, העובדה כי מיקום הרציחות, שבוצעו בין 1888 ל-1891 באזור וייטצ'אפל במזרח לונדון, סמוך לרציפי פריקת סחורות מספינות, מצביעה על האפשרות שהרוצח היה מלח בצי סוחר.

הסופר אפילו טוען כי הצליח לזהות את הספינה שעל סיפונה הגיע ג'ק המרטש לעיר, ספינת המטען "סיילפ", שעגנה בלונדון ביולי 1888, ממש לפני תחילת סדרת הרציחות. הספינה המשיכה לאחר מכן לניקרגואה, שם, מאמין מריוט, שיסף ג'ק את גרונה של יצאנית מקומית והשחית את גופתה. ספרו של מריוט מקשר את ג'ק לרצח נוסף שבוצע אחר כך, הפעם בגרמניה.

"החוקרים בזמנו נקטו בגישה מאוד צרת אופקים", אמר מריוט ל"גארדיאן". "הם היו משוכנעים שהרוצח גר ועבד באיזור וייטצ'אפל. הם התעלמו לחלוטין מעובדת קיום דפוס המצביע על האפשרות שהרוצח היה מלח שהגיע לוייטצ'אפל רק לעיתים, אפשרות שמסבירה את פערי הזמן בין הרציחות".

במהלך השנים "זוהו" עשרות אנשים, ביניהם הנסיך אלברט, נכדה של המלכה ויקטוריה, בתור ג'ק המרטש. הרציחות משכו סיקור תקשורתי עצום כששהתרחשו, בשל אופיין המזעזע ובשל המכתבים המתגרים שנלחו למשטרה ונחתמו בכינוי "ג'ק המרטש". הרציחות גם הפנו את תשומת הלב הציבורית לתנאי המחייה הקשים של תושבי שכונות העוני במזרח לונדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully