וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כנופיית סבא" שדדה 14 בנקים בגרמניה

4.5.2005 / 13:07

שלושה פנסיונרים, בני 64-73, ביצעו שורה של מעשי שוד בין השנים 1988-2004 וגרפה יותר ממיליון יורו. הם צפויים לעד 15 שנות מאסר אם יורשעו

שלישיית פנסיונרים, שזכתה בגרמניה לכינוי "כנופיית סבא", עומדים בימים אלה למשפט על גניבת יותר ממיליון יורו בשורה של מעשי שוד.

שניים משלושת הגברים, שגילם נע בין 73-64, הודו בהשתתפות ב-14 מעשי שוד, שבוצעו בין 1988 ל-2004. השלושה הם השודדים המבוגרים ביותר שנתפסו אי-פעם בגרמניה, והם צפויים לעונש של עד 15 שנות מאסר אם יורשעו. איש לא נפגע במהלך מעשי השוד, אם כי באחד מהם נורה קליע מאקדח.

אחד הנאשמים, ווילפריד אקרמן, אמר שפעל מתוך פחד לסיים את חייו כעני בבית אבות, אם כי הדגיש ש"זה לא מצדיק" את התנהגותו. אקרמן השתמש בחלק מרווחי השוד שלו כדי לקנות חווה. לדבריו, הוא כבר בילה 40 שנה מחייו בכלא על עבירות קודמות, והוסיף ש"אתם לא יכולים לתאר לכם כמה קל לשדוד בנק אחרי שכבר עשית את זה פעמיים בעבר".

שותפו, רודולף ריכטר, ניהל מוסך מצליח בעת שבוצעו הפשעים. "הייתי אידיוט. לא היה לי צורך לעשות את זה", אמר לבית המשפט. הוא סיפר שנעשה מעורב בפעילות הכנופיה כדרך לנקום על שנכלא על לא עוול בכפו באשמת שוד בנק ב-1969.

החבר השלישי בכנופיה, לותאר אקרמן, טרם העיד במשפט. השלושה נעצרו אשתקד בחניון, בזמן שהתכוננו לכאורה לשוד בנק נוסף. פסק הדין במשפט צפוי להינתן ביוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully