וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשל בטיחותי חמור התגלה במכוניות רה"מ

4.5.2005 / 9:52

גל"צ: קורה ראשית נחתכה ב-8 מכוניות וולבו המשרתות את שרון, כדי להתקין אביזר אבטחתי. הכשל אותר לאחר שדלת אחד כלי הרכב נפלה

דלת שנפלה ממכונית ראש הממשלה, אריאל שרון, חשפה כשל בטיחותי בצי הרכבים של היחידה לאבטחת אישים המשרת את שרון. בגלל הכשל, הושבתו לפני ימים אחדים שמונה מכוניות מסוג וולבו S-80, לפחות שתיים מהן משוריינות, המשרתות את שרון. את הפרשה חשף כתב גלי צה"ל, אילן אוסטפלד.

הנזק לרכבים אירע כתוצאה מהתקנת אביזר אבטחתי מיוחד, בהתאם להנחיות היחידה לאבטחת אישים בשב"כ. לפני כחצי שנה הוחלט בשב"כ להתקין את האביזר ועל פי החלטת משרד הביטחון נמסרה עבודת ההתקנה למוסך, שאינו מוסך מורשה של חברת וולבו. העבודה בוצעה בעלות משוערת של 18-15 אלף שקלים לכל רכב.

לאחר העבודה כל כלי הרכב חזרו לפעילות, עד שלפני מספר ימים נפלה דלת הנהג תוך כדי טריקתה. כאשר הובאה המכונית לטיפול, נדהמו אנשי המוסך לגלות כי אחת הקורות הראשיות של ה"שאסי", המחברת את שני צידי מרכב הרכב נחתכה, ככל הנראה לצורך הרכבת אותו אביזר אבטחתי. בבדיקה נוספת שנערכה נמצא, כי החיתוך בוצע בכל שמונת כלי הרכב.

בתגובה לפרסומים נמסר מהשב"כ, כי "במסגרת טיפול שנעשה לכלי רכב מסוג וולבו, שמשרת את היחידה לאבטחת אישים, אותר פגם בטיחותי כתוצאה מהתקנת אמצעי אבטחתי. מדובר בתקלה שלא הייתה ידועה לנו והתגלתה רק בבדיקה במוסך. הנושא מטופל והרכבים יתוקנו כנדרש".

דובר ראש הממשלה, אסי שריב אמר, כי "ראש הממשלה לא היה בסכנת חיים והוא סומך במאה אחוזים על השב"כ. מדובר באירוע מביך מאוד והיו חייבים לבצע את העבודה בתיאום עם וולבו. מדובר בתקלה בעייתית שהתגלתה במקרה ובינתיים יש מספיק כלי רכב אחרים שישרתו את שרון". שרון עודכן אתמול בפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully