וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איחוד העיתונאים: ישראל כשלה בחקר הרג צלם

4.5.2005 / 0:18

לרגל יום חופש העיתונות מחה מזכ"ל הפדרצייה על שלא נמצא אשם בהרג צלם בריטי בעזה. קריאה לא להתערב בעבודה העיתונאית בעולם

בראיון לקול ישרל לרגל יום חופש העיתונות מחה המזכיר הכללי של פדרצית העיתונאים העולמית על "כשלונה של ממשלת ישראל" לחקור ולהעמיד לדין את מי שהרג את הצלם הבריטי ג'יימס מילר בעזה לפני שנתיים.

הצלם מילר נהרג בציר "פילדלפי", אף שנשא אמצעי סימון שזיהו אותו כעיתונאי. בפרשה התנהל תחקיר מבצעי ומאוחר יותר נפתחה חקירת מצ"ח. דובר צה"ל טען, כי החקירה היתה "חסרת תקדים בהיקפה" וכללה בדיקות בליסטיות, ניתוח תצלומי לוויין ובדיקות פוליגרף למעורבים. לאחרונה הוגש ערעור על זיכויו של סגן ה', שהואשם בירי בניגוד להוראות הפתיחה באש, בתקרית בה נהרג מילר.

129 עיתונאים נהרגו השנה

פדרציית העיתונאים הבינלאומית מזהירה, כי המלחמה בטרור מסכנת את חופש העיתונות וכי האמצעים הננקטים על ידי הממשלות נגד ארגוני הטרור מוגזמים. בהודעה שפירסם היום הארגון, לציון יום חופש העיתונות, הוא קרא לממשלות העולם לא להתערב בעבודתם של כלי התקשורת.

לפי נתוני הארגון, בשנה האחרונה נהרגו 129 עיתונאים במילוי תפקידם, המספר הגבוה ביותר מזה עשור. המדינות המסוכנות ביותר לעיתונאים הם הפיליפינים, עיראק, קולומביה, בנגלדש ורוסיה.

סוכנות הידיעות איי.פי. מדווחת, כי בפקיסטן, שם אלימות כנגד עיתונאים שכיחה, עצרה המשטרה שלושים עיתונאים שהפגינו בעד חופש העיתונות מחוץ לפרלמנט.

בבירת נפאל צעדו 1,500 עיתונאים בקריאה לשחרור עיתונאים כלואים. עשרות עיתונאים נכלאו במדינה מאז תפס המלך גיננדרה את השלטון בפברואר האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully