וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועמ"ש העבודה: פרץ לא יוכל להתמודד

4.5.2005 / 0:04

עו"ד יניב, מקורבו של המועמד ברק: דרושים שינויים בתקנון כדי שפרץ יתמודד על ראשות המפלגה. פרץ: הוא פועל כפעיל במטה ברק

היועץ המשפטי של מפלגת העבודה, עו"ד אלדד יניב, אמר אמש כי ח"כ עמיר פרץ לא יוכל להתמודד על ראשות המפלגה בבחירות הקרובות, אלא אם ועידת המפלגה תערוך שינויים בתקנון המפלגה. זאת בשל קשיים הנגזרים מהאיחוד בין סיעתו הקודמת של פרץ, "עם אחד", לבין מפלגת העבודה. בגלי צה"ל דווח, כי לעומתו טען יו"ר ועדת החוקה של מפלגת העבודה, עו"ד אמנון לורך, כי הוא חולק על עמדת יניב וכי האיחוד עם "עם אחד" הושלם.

יניב נמנה עם מקורבי אהוד ברק, המתמודד גם הוא על ראשות העבודה, והוא זה שהתלונן במשטרה על חשדות לכאורה לזיופים בפקידת מתפקדים של פרץ.

במטה של ח"כ עמיר פרץ דוחים את הדברים. בקול ישראל דווח, כי אנשי פרץ אומרים, שדברי אלדד יניב מעידים, כי הוא נמנה עם מטהו של אהוד ברק ומוכיחים את החרדה בה נתון המחנה מפני פרץ.

גם השר מתן וילנאי, המתמודד על ראשות המפלגה, תקף את "נסיונותיו של אהוד ברק למנוע מפרץ להתמודד". לדבריו "זו פחדנות פוליטית של מועמד, המתחבא מאחורי תקנונים".

במסיבת עיתונאים שבה פתח בקמפיין חברתי לראשות המפלגה ותקף חזיתית את אהוד ברק אמר אתמול בבוקר פרץ, כי עו"ד יניב, "פועל כאחרון הפעילים במטה ברק". לדבריו, "מדובר במערכה פוליטית מהסוג הנמוך ביותר, שכולנו יודעים מי מניע אותה (...) שלא יתבכיינו על זה שאני פוקד הרבה". פרץ הוסיף: "ברק, שבמקום להיות המצביא הדגול לא מפסיק להתבכיין מהבוקר עד הערב, צריך לצאת במקום זה לרחובות ולגייס מתפקדים".

כתבת "הארץ", מזלם מועלם, מוסיפה:

במסיבת העיתונאים הושק הקמפיין של פרץ לראשות המפלגה, לקראת הבחירות המקדימות ב-28 ביוני. סיסמת הקמפיין, שאותו מוביל איש יחסי הציבור מוטי מורל, תהיה "עמיר פרץ, העבודה מנצחת". פרץ גם חזר על עמדתו כי לאחר יישום תוכנית ההתנתקות, על מפלגת העבודה לפרוש מחברותה בממשלה.

פרץ העריך, כי הבחירות לכנסת יתקיימו במאי בשנה הבאה ולדבריו, "אנחנו נעשה מהפך". "אני מגיע חדור אמונה שישראל זקוקה לחילופי שלטון" אמר פרץ. "הליכוד בגד בציבור. תקופת הפנקס האדום היא כאין וכאפס מול תקופת הפנקס השחור של נתניהו. הליכוד בגד בציבור והשפיל אותו. אני פוגש את הציבור, פוגש את האוכלוסיה, והאנשים רוצים מדינה אחרת. העבודה לא יכולה להתחרות על מי יהיה הגלגל החליפי של הליכוד".

הקמפיין שהוצג יהיה מבוסס על עקרונות חברתיים, ויציג את פרץ כמייצג "הערכים המסורתיים של מפלגת העבודה". אנשיו של מורל הציגו במסיבת העיתונאים סקר שנערך באחרונה על ידי מכון "דחף", שלפיו, לטענתם, בחברה הישראלית יש "זרמים תת קרקעיים" שיתפרצו עקב המשבר הכלכלי-חברתי, כפי שקרה במהפך ב-1977. מפלגת העבודה צריכה, לדבריהם, "לנצל את המומנטום". הם הדגישו כי פרץ הוא המזוהה ביותר עם הנושא החברתי, ונתפס בציבור הרחב כמי שיכול לקדם נושאים חברתיים.

מהסקר עלה בין היתר, כי פרץ מוביל בקרב הציבור בשאלה מי ממועמדי מפלגת העבודה יכול לקדם נושאים חברתיים. 42% מהנשאלים השיבו כי פרץ הוא המועמד - יותר מכל יתר המתמודדים יחד: 16% מהנשאלים השיבו כי שמעון פרס הוא המועמד החברתי, 11% תמכו בבנימין בן אליעזר, 7% בחרו במתן וילנאי ו-7% באהוד ברק.

פרץ הציג תוכנית לטיפול בבעיות המדינה

פרץ הציג במסיבת העיתונאים תוכנית בת חמש נקודות לטיפול בבעיות המדינה, והן: שייכות ושותפות; שוויון וסולידריות; שלום וביטחון; שכר ושוק חופשי; ושירות ומחויבות. כן הציג את האנשים שיעמדו לצדו בקמפיין: יועצו האסטרטגי יהיה השר לשעבר עוזי ברעם. מנהלי הקמפיין יהיו מוטי מורל ורונן צור. ראש המטה יהיה שמוליק כהן, ודובר המטה יהיה תום וגנר.

פרץ הקים אתר אינטרנט שבאמצעותו יגייס כספים למטהו מתרומות אזרחים. בעניין זה אמר היום כי יש "לפרוץ את הקשר בין הון לשלטון במדינה. עדיף שאזרחים יתרמו לי 20-30 שקל כל אחד, מאשר שאיזה מיליונר יתמוך בקמפיין". הוא הוסיף כי התרומה הגבוהה ביותר שהתקבלה עד כה, על סך 8,000 שקל, היתה מכיסו הפרטי.

כשנשאל פרץ על עזיבתו את מפלגת העבודה, אמר: "מעולם לא עזבתי את העבודה, אלא את 'ישראל אחת'. עזבתי מפלגת עבודה מכובסת". הוא הוסיף כי אם ייבחר, יצטרך לעזוב את תפקידו כיו"ר ההסתדרות.

במקביל, פירסם הבוקר מטה הבחירות של מתן וילנאי סקר של מכון "טלסקר", שלפיו פרס הוא המועמד המוביל, והבאים אחריו הם וילנאי וברק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully