וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושבעה ממשלה דמוקרטית ראשונה בעיראק

3.5.2005 / 19:34

השרים החדשים נשבעו להגן על העיראקים מפני האלימות הקשה במדינה. רוה"מ החדש לא הצליח להגיע להסכמה על שילוב הסונים בתפקידי מפתח, ולכן משרדי ההגנה והנפט נותרו בידיים זמניות

ממשלתה הדמוקרטית הראשונה של עיראק הושבעה היום לאחר שגם רגעים לפני השבעתה לא הצליח ראש הממשלה החדש, איבראהים אל-ג'עפרי, להביא לשילובו של המיעוט הסוני בתפקידי מפתח בממשלה.

אחד אחר השני עלו ראש הממשלה ושריו אל הבמה ונשבעו להגן על עיראק ועל עמה מפני האלימות במדינה, שרק בשבוע האחרון הביאה למותם של 170 בני אדם.

חמישה מתיקי הממשלה - בכללם תפקידי המפתח של שרי הנפט וההגנה - נותרו בידיים זמניות, וכך גם שני תפקידי סגן ראש הממשלה. זאת לנוכח הקושי של אל-ג'עפרי להביא את ממשלתו לידי איזון בין הקבוצות האתניות היריבות במדינה.

בסוכנות הידיעות איי.פי. דווח, כי אל-ג'עפרי היה מעוניין במיוחד במינוי שר הגנה ערבי - סוני, על מנת לגייס את המיעוט הסוני, למאבק במורדים, רובם המכריע סונים. הוא ישמש לעת עתה כשר ההגנה הזמני. אחמד שלבי, יקיר הפנטגון וסגן ראש הממשלה מטעם השיעים, ישמש כשר הנפט הזמני, למרות שמוקדם יותר הצהיר מקורב לראש הממשלה כי מהנדס הנפט איבראהים באהר אלעולום ימונה באופן קבוע לתפקיד.

הקבינט העיראקי כולל כעת 15 שרים שיעים, שבעה כורדים, ארבעה סונים ונוצרי אחד. שניים מתוך ארבעת סגני ראש הממשלה הושבעו גם היום – כורדי ושיעי. בין השרים מכהנות שש נשים.

נשיא עיראק, ג'לאל טלבאני, שלח איחוליו לממשלה החדשה בצאתה לדרכה ההיסטורית והביע תקווה כי היא תצליח לכונן "עיראק מאוחדת ודמוקרטית". אך למרות האיחולים והאווירה ההיסטורית רבים מהנבחרים העיראקים בחרו להימנע מלהגיע לטקס וההשבעה נערכה באולם ריק למחצה ב"אזור הירוק" המבוצר במרכז בגדד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully