וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות שכולות תובעות את טוני בלייר

רויטרס

3.5.2005 / 17:29

לטענת קרוביהם של חיילים בריטים שנהרגו בעיראק, ראש הממשלה הבריטי גרם לארצו לצאת למלחמה, תוך הונאת הציבור

משפחותיהם של חיילים בריטים שנהרגו בעיראק יגישו תביעה נגד ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, בטענה שהוא גרם לארצו לצאת למלחמה תוך הונאת הציבור. יומיים לפני הבחירות בבריטניה, העבירו המשפחות מכתב למעון ראש הממשלה ברחוב דאונינג 10, בו מפורטים טיעוני התביעה.

שאלת מהימנותו של בלייר והגיבוי שנתן לנשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, ביציאה למלחמה בעיראק, עומדת במרכז קמפיין הבחירות בשבועיים האחרונים. אתמול האשימה אשתו של החייל האחרון שנהרג בעיראק - עד לאותו רגע - את בלייר באחריות למוות. "זו אשמתו של בלייר", אמרה אשתו של אנתוני ווייקפילד, שנהרג מפגיעת מטען צד בדרום עיראק. "הוא שלח את כל החיילים האלה לשם. הוא לא היה צריך לעשות את זה". היום נהרג בעיראק חייל בריטי נוסף.

לתביעה נגד בלייר וממשלתו שותפות שמונה משפחות, המעונינות להביא את הנושא לדיון בבית משפט, בהסתמך על האמנה האירופית לזכויות אדם. כמו כן שוקלות המשפחות תביעה אישית נגד בלייר.

המשפחות התובעות, המכנות את עצמן "משפחות הצבא נגד המלחמה", אומרות כי הגישו את תביעתן רק לאחר שהתייעצו עם משפטן בכיר שאמר להן כי יש עילה לתביעה. המשפטן כינה את המלחמה כ"פשע של מתקפה". בני המשפחות השכולות אומרים, כי מאז החלו ביוזמה הם זוכים לתמיכה הולכת וגוברת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully