וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנאשם ברצח ואן גוך מואשם בהנהגת ארגון טרור

3.5.2005 / 16:33

התביעה במשפטו של ההולנדי ממוצא מרוקאי, שנאשם ברצח הבמאי שהתבטא נגד האיסלאם, טוענת שהאיש הנהיג חבורה של מוסלמים צעירים

התביעה בהולנד האשימה את החשוד ברצח הבמאי תיאו ואן גוך בהנהגת "ארגון טרור" שהורכב מצעירים מוסלמים.

לדברי התביעה, מוחמד בויירי, ההולנדי ממוצא מרוקאי שנאשם ברציחת ואן גוך ביריות ודקירות בעת שהבמאי דיווש על אופניו בדרך לעבודה בשניים בנובמבר אשתקד, מילא תפקיד מוביל בעת שאירח בביתו פגישות בהשתתפות 12 הגברים המוסלמים שנעצרו לאחר הרצח.

"ייתכן מאד שמה שהחל כחבורה רגילה של ידידים התפתח לקבוצה קיצונית שלא חששה לפנות לפשע, ומשם לארגון טרור", אמר התובע קוס פלוי בשיוע קדם-משפט ברוטרדאם.

כל 12 העצורים הואשמו בהשתייכות לארגון פשע, בקשירת קשר לביצוע רצח "בכוונת טרור" ובאיומים לרצוח פוליטיקאים שמתחו ביקורת על האיסלאם.

שניים מתוכם נאשמים גם בניסיון לרצוח שוטרים שלעברם השליכו רימון יד בעת שהשוטרים ניסו לעצור אותם במהלך פשיטה בהאג, שבוע לאחר רצח ואן גוך. בויירי עומד לדין בנפרד על הרצח, ומשפטו צפוי להיפתח ביולי.

12 הגברים, שגילם נע בין 18 ל-27, נהגו להיפגש לעתים מזומנות בביתו של בויירי, שם צפו בקלטות של עריפות ראשים וניהלו דיונים שהלכו והקצינו בתוכנם.

"מעולם לא עלתה האפשרות לפעול בצורה חוקית, או להקים מפלגה פוליטית. היתה רק שאלה של אלימות בעלת שתי מטרות: הקמת מדינה איסלאמית וערעור יסודות החברה הקיימת", אמר התובע.

עותקים מהמכתב שהוצמד בסכין לחזהו של ואן גוך, והכיל איומים על פוליטיקאים הולנדים, נמצאו במחשביהם של כמה מן החשודים. גם פירוט שיחות הטלפונים הניידים שלהם הוכיחו כי הם היו בקשר אלה עם אלה.

פרקליטי הנאשמים דרשו את שחרורם המיידי. "עדיין אין כל הוכחה לפעילות טרור", אמר אחד הסניגורים. אחד הנאשמים הכחיש את קיום החבורה. "אין שום חבורה, ואם היתה, אני לא שייך אליה, אמר זין לבאדין אאורג', שהוסיף: "אני מתנגד לאלימות. אני מתנגד לטרור".

התביעה דרשה להאריך ב-90 יום את מעצר 12 החשודים בטענה שעדיין נותרו לה עשרות ארגזי ראיות לעבור עליהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully