וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כצפוי - ניצחון סוחף לבלייר

8.6.2001 / 0:06

מדגמי הטלוויזיה בבריטניה: הלייבור (שוב) הביסו את השמרנים; זכו לרוב של 179 מושבים בפרלמנט; השמרנים זכו ב-32 אחוז מהקולות והדמוקרטים ב-17; הייג צפוי להודיע על פרישה


מדגמים ראשונים, עם סגירת הקלפיות בממלכה הבריטית מראים כצפוי ניצחון סוחף לראש הממשלה הנוכחי טוני בלייר. מדגם הבי.בי.סי שפורסם מיד עם סגירת הקלפיות בחצות, לפי שעון ישראל הראה כי מפלגת הלייבור זכתה ב-44 אחוז מהקולות לפרלמנט. לתוצאות דומות זכה בלייר גם על פי מדגמים של תחנת הטלוויזיה הבריטית איי.טי.אן. מפלגת השמרנים זכתה ב-32 אחוז והמפלגה הדמוקרטית-ליברלית זכתה ב-17 אחוזים.

ניצחונו של בלייר כצפוי ככל שיהיה, מכתיר אותו כמנהיג המוצלח ביותר של הלייבור במאה השנים האחרונות, והראשון בתולדות המפלגה שזוכה בכהונה שנייה ברציפות. על פי מדגמי הבחירות, יזכה בלייר לרוב של בין 160- ל-175 מושבים בפרלמנט הכולל סך הכל 659 חברי פרלמנט. במערכת הבחירות הראשונות שלו, זכה בלייר ברוב של 179 מושבים. על פי המדגמים, זכתה הלייבור ב-408 מושבים בפרלמנט, המפלגה השמרנית תסתפק רק ב-177 והדמוקרטים ב-46 מושבים בלבד.

להערכת כלי התקשורת בבריטניה, יודיע מנהיג המפלגה השמרנית, וילאים הייג, על פרישה כבר בימים הקרובים. בלייר הצהיר בימים האחרונים כי בכוונתו "להשלים את המלאכה" אותה התחיל ב97'. הוא הבהיר כי בראש סדר העדיפיות שלו יעמדו שיפור השירותים הציבורים והעמקת היחסים עם האיחוד האירופי.

הבחירות בבריטניה החלו היום באחוז הצבעה נמוך. 40 אלף קלפיות נפתחו בשעה 09:00 בבוקר, לאחר ארבעה שבועות של מסע בחירות מפרך. אולם לקראת סוף יום הבחירות ניכרה עליה קלה במספר האזרחים שבחרו לממש את זכותם הדמוקרטית. אחד מכל חמישה בוחרים בריטים בחרו באופציה לשלוח את מעטפת הבחירה בדואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully