וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין הודיעה על שורת מחוות כלפי טייוואן

3.5.2005 / 11:45

בעקבות ביקור ראש האופוזיציה הטייוואנית הודיעה סין על הקלות בתיירות ובייבוא פירות - והציעה להעביר שני דובי פנדה לאי

סין הודיעה היום על שורת מחוות שתבצע כלפי טייוואן, ביניהן הצעה להעביר שני דובי פנדה ענקיים והקלות בתיירות ובייבוא פירות. זאת בעקבות ביקורו ההיסטורי של ראש האופוזיציה הטייוואני, ליאן צ'אן, בסין.

מדובר בביקור בדרג הגבוה ביותר מאז שהלאומנים הסינים נמלטו לטייוואן בשנת 1949, לאחר השתלטות הקומוניסטים על סין. מאז סין אינה מכירה בשאיפתה של טייוואן לעצמאות. "הביקור הסתיים בצורה חלקה ומוצלחת", אמר ליאן, "התקבלנו בחום על ידי הוועדה המרכזית של המפלגה הקומוניסטית. הבעיה העיקרית היא שסין אינה מכירה מספיק את הנעשה בטייוואן".

סין הודיעה כי תאפשר בקרוב לאזרחיה לבקר בטייוואן כתיירים ותגדיל מ-12 ל-18 את מספר מיני הפירות שניתן לייבא אליה מהאי, אך ההצעה להעביר את שני דובי הפנדה זכתה לתהודה רבה בטייוואן, ופקידי ממשל אף התלבטו באשר לשמות שיינתנו להם.

הצעה דומה שהעלתה סין לפני שנים נדחתה על ידי טייוואן, וגורמים במפלגת "הקידמה" הדמוקרטית, השולטת בטייוואן, הביעו חשש כי מדובר בצעד שמטרתו לנסות לכפות איחוד על ידי סין. "אם נקבל את דובי הפנדה הדבר יתפרש כהודאה שאנו ממשלה מקומית", אמר חבר הפרלמנט הסו קואו-יונג, "הדור הבא החביב שלנו חשוב יותר משתי החיות החביבות".

נשיא טייוואן, צ'ן שוי ביאן, התייחס להצעתה של סין ואמר כי הדבר החשוב הוא שטייוואן תכבד את האמנות הבינלאומיות בנוגע לשמירה על חיות הבר. צ'ן הודיע כי יקבל בברכה את נשיא סין, הו ג'ינטאו, אם יבקר באי, אך הוא ממשיך לדבוק בעמדתו לפיה טייוואן צריכה להיות עצמאית. "אני מקווה שהו יוכל לבוא ולראות בעצו האם טייוואן היא מדינה עצמאית וריבונית, ומה חושבים 23 מיליון אזרחינו", אמר צ'ן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully