וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון: על חמאס למסור נשקו לפני הבחירות ברשות

3.5.2005 / 7:46

רה"מ: אבו מאזן נמנע מנקיטת צעדים נגד ארגוני הטרור. וולפנזון הציג בישראל רעיונותיו לפיתוח הכלכלה הפלסטינית לאחר ההתנתקות

ישראל דורשת שארגון חמאס יתפרק מנשקו לפני שישתתף בבחירות למועצה המחוקקת הפלסטינית בקיץ. ראש הממשלה, אריאל שרון, אמר את הדברים אתמול בפגישה עם הסנאטורים האמריקאים ביל פריסט וג'וזף ליברמן. "לא ייתכן שמפלגה חמושה תשתתף בתהליך הדמוקרטי, משם אי אפשר להגיע למפת הדרכים", אמר שרון.

מסר דומה השמיע שר החוץ, סילבן שלום, בפגישתו עם שליח הקוורטט להתנתקות, נשיא הבנק העולמי לשעבר, ג'יימס וולפנזון: "אם חמאס רוצה להפוך למפלגה פוליטית, עליו להתפרק מנשקו". בכירים ישראלים נמנעו עד היום מהתערבות בהכנות לבחירות הפלסטיניות, ונמנעו מניסיונות להשפיע על כניסת חמאס למערכת הפוליטית של הרשות.

שרון חזר בפגישתו עם הסנאטורים על הביקורת הקשה שהוא מטיח בימים האחרונים ביו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. "דרכו אינה נכונה, והפוכה למפת הדרכים. במקום לפעול לפירוק ארגוני הטרור, הוא פועל לחיזוקם", אמר ראש הממשלה, "הוא אינו מוכן להילחם בהם ולא מוכן לפרק את תשתיותיהם". לדבריו, "אבו מאזן נוקט צעדים לשמירת השקט, אך נמנע כליל מנקיטת צעדים משמעותיים נגד ארגוני הטרור".

המגעים להכנת פגישת שרון ואבו מאזן מוקפאים בימים האחרונים, ולא ברור אם השניים יספיקו להיוועד לפני צאתו של אבו מאזן לארה"ב במחצית החודש. ב-12 הימים הקרובים תציין ישראל את יום השואה, יום הזיכרון, יום העצמאות ויום השנה ה-60 לניצחון על הנאצים, והפלסטינים יציינו את "יום הנכבה". אירועים לאומיים כאלה אינם רקע נוח לפגישות בין מנהיגים משני הצדדים.

וולפנזון: בצד הפלסטיני ניכר שינוי

שליח הקוורטט וולפנזון הציג אתמול בפגישותיו עם הצמרת המדינית הישראלית את רעיונותיו לפיתוח מזורז של הכלכלה הפלסטינית לאחר נסיגת ישראל מרצועת עזה. וולפנזון דיבר על הצורך במציאת פיתרונות מהירים ופרויקטים קצרי טווח, שיסייעו במציאת תעסוקה ובחיזוק שלטונו של אבו מאזן.

וולפנזון הציע שישראל תמלא את מכסת הרשיונות לעובדים פלסטינים - 15 אלף - שכיום מנוצל רק חלק קטן ממנה, ותקל על תנועת הסחורות הפלסטיניות במעברים מעזה. הוא סיפר על פגישותיו עם אבו מאזן ועם ראש הממשלה הפלסטיני, אבו עלא, ואמר שבצד הפלסטיני ניכר שינוי ויש היענות רבה יותר לתיאום ההתנתקות עם ישראל.

שרון יכנס היום דיון על גורלם של בתי המתנחלים שיפונו. מופז ופרס ממליצים להשאירם על כנם, ולשנות את ההחלטה הקיימת להריסתם. שרון מתנה את השארת הבתים בתיאום מסודר של ההתנתקות מצד הפלסטינים. בלשכתו אמרו אתמול, שלא ברור אם ההחלטה הסופית תתקבל בדיון היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully