וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרנסקי התפטר מן הממשלה בגלל ההתנתקות

2.5.2005 / 9:16

במכתב ההתפטרות הדגיש שרנסקי את הצורך ברפורמות ברשות כתנאי ליישום התוכנית. טוען: אין מאמץ למנוע הקרע הנוצר בעם

השר נתן שרנסקי החליט להתפטר מן הממשלה על רקע התנגדותו לתוכנית ההתנתקות. הבוקר הגיש שרנסקי, שכיהן כשר לענייני התפוצות וירושלים, את מכתב ההתפטרות שלו לראש הממשלה, אריאל שרון. כך דווח בגלי צה"ל.

שרנסקי הגיש מכתב התפטרות ארוך ומנומק, בו הוא כותב כי התנגד לתוכנית כל שלביה. במכתב התמקד בנושא הדמוקרטיזציה ברשות הפלסטינית, וכתב כי היא תנאי קריטי ליישום ההתנתקות וכי כל ויתור חייב להיות מותנה ברפורמה ברשות. "האם ההתנתקות תסייע לחופש הביטוי בחברה הפלסטינית? לזכויות האדם או לכלכלה החופשית? לבניית מערכות המשפט? התשובה היא, כמובן שלא", כתב שרנסקי במכתב ההתפטרות. עוד כתב: "אנחנו הולכים לקראת קרע בעם, ולדאבוני, איני חש שום מאמץ מצד הממשלה כדי למנוע אותו".

מלשכת ראש הממשלה נמסר, כי שרון מביע צער עמוק על ההתפטרות. בין שרון ושרנסקי מערכת יחסים טובה מבחינה אישית. ח"כ אפי איתם מסר בתגובה, כי התפטרותו של שרנסקי מהווה נצחון גדול למחנה מתנגדי ההתנתקות, וכי הדבר צריך לסמן את הדרך עבור שרים אחרים בליכוד.

שרנסקי הצטרף לרשימה של שרים שפרשו מהממשלה בדרך זו או אחרת על רקע המחלוקת סביב תוכנית ההתנתקות. קדמו לו אפי איתם, עוזי לנדאו, אביגדור ליברמן ובני אלון, שפוטרו מן הממשלה. באחרונה נפוצו שמועות, כי שרנסקי הוא מועמד לתפקיד ראש הסוכנות היהודית. יש מי שמקשר את ההתפטרות למועמדותו לתפקיד זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully