וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיראק: לפחות 30 הרוגים בפיגוע בהלווייה

1.5.2005 / 23:46

מלוויו של טאלב סייד ואהב, סגן מושל מחוז מוסול שנרצח בשבת, נפגעו ממכונית תופת. פורסמה קלטת ובה אזרח אוסטרלי חטוף

מחבל מתאבד פוצץ הערב מכונית ממולכדת במהלך הלוויה של מנהיג כורדי בעיר טלעפאר שבצפון עיראק. צבא ארה"ב מסר, כי בפיגוע נהרגו לפחות 30 בני אדם ונפצעו לפחות 50.

לפי הדיווחים, המחבל נהג במכונית אל תוך אוהל מלא באבלים, בהלווייתו של סייד טאלב סייד ואהב, בכיר במפלגה הכורדית הדמוקרטית (KDP) שהיה סגן מושל מחוז מוסול ונרצח בשבת בידי מתנקשים. לפי כמה דיווחים, לאחר הפיגוע חסמו מורדים חמושים את האזור ופתחו באש על כוחות עיראקיים ואמריקאיים שהוזעקו למקום.

הפיגוע מתרחש בתקופת עלייה מחודשת בהיקף האלימות בעיראק. בימים האחרונים התפוצצו יותר מ-15 מכוניות ממולכדות בבגדד וסביבותיה, שגרמו לעשרות הרוגים.

נעצרו מעורבים ברצח מרגרט חסן

מורדים עיראקים פירסמו היום קלטת וידאו, שבה נראה אוסטרלי שנחטף על ידם - האחרון מבין יותר מ-150 אזרחים זרים שנחטפו בעיראק מאז סיום המלחמה. בקטע המוקלט נראה אדם המזדהה כדגלאס ווד, אוסטרלי בן 63 החי בקליפורניה, קורא לארה"ב, בריטניה ואוסטרליה להוציא את כוחותיהן מעיראק כתנאי לשחרורו. "בבקשה עזרו לי, אני לא רוצה למות", הוא נשמע אומר כשהוא יושב על הרצפה, בעוד שני גברים רעולי פנים מכוונים אליו רובים.

במקביל, חלה פריצת דרך קטנה בפענוח אחת מפרשות החטיפה הידועות יותר בעיראק - חטיפתה ורציחתה של פעילת הסיוע הבריטית מרגרט חסן. המשטרה העיראקית הודיעה היום כי עצרה 11 בני אדם במבצע משותף עם כוחות אמריקאיים מדרום לבגדד, וכי חמישה מהעצורים הודו במעורבות בחטיפתה באוקטובר ורציחתה כעבור חודש. גופתה של חסן מעולם לא נמצאה.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully