וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

50 סיבות להדיח את יוסף בראל

עופר אדרת

2.5.2005 / 7:02

לקראת הדיון היום בממשלה על הדחת מנכ"ל הרשות השידור, ליקט עופר אדרת שורה של טיעונים בעד ההחלטה. שרי ישראל, שימו לב

1. בגלל שהיועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, כותב שבראל "פעל בניגוד לחוק ולכללי מינהל תקין בהקשרים שונים, וביניהם מינויי מקורבים, העסקה וקידום עובדים ללא מכרזים כדין, התקשרויות עם יועצים חיצוניים ועם מפיקי תוכניות ללא קבלת אישור הגורמים המוסמכים, ועוד".

2. בגלל שהיועץ המשפטי של משרד התמ"ת, קבע כי: "מר בראל לא הצליח להפריך ולו טענה אחת מן הטענות שהועלו כנגדו".

3. בגלל שבפעם הראשונה בתולדות רשות השידור, בג"ץ חייב את הממשלה להתכנס ולהכריע בעניין העומד בראשה, בעקבות עתירה של התנועה לאיכות השלטון, ובגלל שגם בג"ץ וגם בית הדין לעבודה דחו, כל אחד בנפרד, את בקשתו של בראל לאסור את הדחתו ולמנוע את השימוע שנערך לו בלשכת השר הממונה.

4. בגלל שבתקציב שנתי אסטרונומי כמו זה של הרשות - 900 מיליון שקלים - אפשר לעשות קצת יותר.

5. בגלל שבזמן שהמנכ"ל מבקש מימון מיוחד מהאוצר, 80% מהתקציב מנותב למשכורות העובדים.

6. בגלל שכספי המיסים שלנו הולכים למימון משכורות עתק של עשרות טכנאים, שמשתכרים עשרות אלפי שקלים בחודש (חלקם מגיעים לסכומים עצומים של 60 אלף שקלים בחודש - יותר מהמנכ"ל עצמו) ומקבלים כמות עצומה של שעות נוספות, גם על שעות בהן כלל לא עבדו.

7. בגלל שהמגיש חיים יבין משתכר כ-750 אלף שקלים בשנה, לפי "ידיעות אחרונות".

8. בגלל שגבי גזית החל להגיש את "הכל דיבורים", בתנאי שכר "חריגים ומפליגים", לטענת עובדי קול ישראל, בזמן שהם עצמם לא מקבלים משכורות.

9. בגלל ערוץ 33, שלפי "ידיעות אחרונות" פועל ללא חוק ובתקציב מנופח. מתי בפעם האחרונה צפיתם בערוץ הזה, ולמה הוא בכלל נחוץ?

10. בגלל אורי דן – מקורבו הלא כריזמתי, המשעמם, המעייף והמעצבן של ראש הממשלה - שקיבל תקן קבוע של פרשן ב"יומן" - בצעד שהביא לקבורתה הסופית של אחת התוכניות הטובות ביותר בערוץ.

11. בגלל שאותו אורי דן לא נענש על הערה גזענית ומעליבה שאמר בשידור (12.12.03): "... ללא ספק זוהי מצוקה נוראית, שבהחלט צריכה להעסיק את הממשלה וצריכה להעסיק את הציבור כולו, כי אנחנו ער?בים זה לזה ולא ער?בים זה לזה...".

12. בגלל יהורם גאון, שבלי שום הצדקה קיבל במסגרת רשות השידור גם תוכנית אישית ברשת ב'; גם תוכנית אישית בערוץ 1; וגם מנחה את משדרי יום העצמאות. ולא בהתנדבות.

13. בגלל שבשנה שעברה מימנו כספים שיועדו לחיילי צה"ל את השכר של יהורם גאון ומיכל זוארץ, שהנחו את משדר יום העצמאות, כך פורסם ב"העיר". 45 אלף שקלים שילמה להם קרן לב"י, שמתגאה בכך שכל הכספים שהיא אוספת מועברים ישירות לצה"ל.

14. בגלל עצומת אנשי הרוח והאקדמיה, עליה חתומים גם בכירי עובדי הרשות לשעבר - כרמית גיא, מיכאל קרפין וחיים זיסוביץ' - ובה הם מאשימים את בראל ב"ניהול שערורייתי, כושל, נקמני ובזבזני, שדרדר את השידור הציבור על סף תהום".

15. בגלל שבתקופתו פרשו עשרות רבות של עובדים טובים ומוכשרים, בהם יעל חן, אמנון ברקאי, רפיק חלבי, אהוד יערי, אמנון אברמוביץ', דן מרגלית, בן שני, שלומי אלדר, אלון בן דוד, אלינור אמיד, אורית לביא-נשיאל, גלעד עדין, אורלי וילנאי, מני פאר, אסנת לנדר, כרמית גיא, חיים זיסוביץ', זוהיר בהלול, שמירה אימבר, ורד ברמן, ירין קימור, גיל סדן, אהרל'ה גולדפינגר, אריה שור, חנן נוה, צבי ישראלי ומירב ברונשטיין.

16. בגלל שאפילו עמנואל הלפרין ויואב טוקר המיתולוגיים כבר לא שם.

17. בגלל שבמקום לשמור על אותו כוח אדם מיומן ומוכשר, ובזמן שאין לרשות כסף לשלם משכורות לעובדיה, ביקש בראל להעסיק את דודו טופז, בחוזה של יותר משמונה מיליון שקלים, ללא אישור, כך פורסם ב"מעריב".

18. בגלל אינספור המקרים בהם הוא מתערב אישית בשיקולי עריכה של בעלי המקצוע בערוץ, לטובת אינטרסים של חבריו הפוליטיקאים. דוגמה איזוטרית קטנה: צחי הנגבי, בתקופה בה שימש כשר לאיכות הסביבה, הורה לו לבטל שידור קטע שבו נראתה עובדת לשכתו מסירה בוץ מנעליו.

19. בגלל קידום מקורבים שלא כדין, בהם העוזרת האישית שלו, אילנה רבינוביץ' (שהפכה למנהלת ערוץ 33), בעלה זליג רבינוביץ' (שמונה למפיק הראשי של "יומן") וגיסה מאיר בר (שהפך למנהל מחלקת הספורט) – מינויים מהם חזר לאור הביקורת.

20. בגלל שהערוץ נותן במה פסולה ולא פרופורציונאלית לאנשים "שהמנכ"ל חפץ ביקרם", כפי שאמרה אורלי וילנאי, בהם משה בדש, בעלי רשת פיקנטי; הנשיא משה קצב, השר בנימין נתניהו והשר מאיר שטרית.

21. בגלל הביקורת שהטיח מבקר המדינה על מדיניות המכרזים של הרשות - גוף ציבורי שממומן מכספי המיסים - שמקדמת למשרות בכירות עובדים בעלי השכלה תיכונית, על סמך קשרים ולא כישורים.

22. בגלל שמליאת הרשות הפכה לחממה לג'ובים פוליטיים: שלושה ממלאי תפקידים בכירים - יו"ר רשות–השידור ושני יו"רים של ועדת הרדיו וועדת הטלוויזיה - הם חברי מרכז הליכוד. וכך, בתמורה לריצוי האינטרסים של שליחי הפוליטיקאים, חברי המליאה מעניקים גיבוי למהלכים הפסולים של המנכ"ל.

23. בגלל שאמר, בראיון ל"מעריב", כי "אם ראש הממשלה יבקש ממני משהו, ויגיד לי שהבקשה, על–פי הערכתו, היא לטובת עם ישראל, אני אעשה מה שהוא יאמר לי".

24. בגלל הדרכים הלא-חוקיות והשערוריתיות שבהן נגבית האגרה, כפי שנחשף ב"הארץ": מחסומי פתע, עיקולים, איומים וגבייה שרירותית.

25. בגלל שעובדים רבים ברשות מתלוננים על אווירה של פחד ואיומים במסדרונות ופוחדים לפתוח את הפה.

26. בגלל שלא שידר את המשחק בין נבחרת ישראל וצרפת, בספטמבר 2004. הסיבה: הערוץ "לא יכול להרשות לעצמו לבזבז כספי ציבור".

27. בגלל שבזמן שגל פרידמן זכה במדליית זהב באולימפיאדה שודר "החדר של חני".

28. בגלל ששידר את "פרפר נחמד", בזמן שערוץ 2 ו-10 שידרו את טקס ההלוויה של אהוד מנור (זוכה פרס ישראל ועובד ותיק של רשות השידור).

29. בגלל שלראשונה, לא שידר את הערוץ את התחרות הבינ"ל לפסנתר, ע"ש ארתור רובינשטיין, שמתקיימת בישראל אחת לשלוש שנים.

30. בגלל שהוא פוסל לשידור תשדירים מטעמים פוליט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully