וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבודות בכביש 6 יופסקו למשך שבוע

30.4.2005 / 0:01

השר לבטחון פנים סיכם עם ראשי הציבור החרדי בירושלים שהעבודות תפסקנה עד שיימצא פתרון למערות הקבורה הנמצאות במקום

בעקבות פגישה שנערכה אתמול בין השר לביטחון פנים, גדעון עזרא, ונציגי הציבור החרדי בירושלים, סיכם השר עזרא כי העבודות באתר 18 בכביש 6, שאורכו 250 מטרים, יופסקו למשך שבוע, במטרה לגבש פתרון שיהיה מקובל על כל הצדדים.

במהלך השבוע ינסו הצדדים למצוא דרך לא לפגוע במערות הקבורה שבאתר, אך עדיין להמשיך לסלול את הכביש. בקול ישראל דווח, כי בפגישה השתתפו גם מפקד מחוז ירולשים במשטרה - ניצב אילן פרנקו, מפקד המחוז הצפוני-ניצב דני רונן, המנהל הרוחני של ישיבת מיר במאה שערים - הרב אהרון חדש, וחבר הכנסת מאיר פורוש.

לאחר הפגישה נפגש ניצב פרנקו עם רבה הראשי של העדה החרדית בירושלים, הרב טוביה וייס, והציג בפניו את ההבנות שהושגו. משטרת ישראל והמנהיגות הרוחנית של העדה החרדית יצאו בקריאה משותפת לציבור החרדי שלא לבצע פעילויות מחאה במהלך השבוע.

כתבי "הארץ", רוני זינגר ואלי אשכנזי, מוסיפים:

בית משפט השלום בתל אביב שיחרר אתמול ממעצר 27 מפגינים חרדים שנעצרו שלשום בסמוך לצומת גלילות, בחשד שהתכוונו לקיים הפגנה בלתי חוקית במחאה על פגיעה בקברים עתיקים בסלילת הקטע הצפוני בכביש חוצה ישראל. החרדים הגיעו למקום באוטובוס מאורגן, כשברשותם צמיגים וחומרי בעירה. העצורים - 17 בגירים ועשרה קטינים - נדרשו לתת ערבויות, ונאסר עליהם להגיע לצומת גלילות למשך 60 יום. הם סירבו להזדהות, ואולם השופט התנה את שחרורם בכך שיזדהו ויאפשרו לשוטרים להחתים את טביעות אצבעותיהם.

שלשום התקיימו הפגנות חרדים בשני מוקדים נוספים ברחבי הארץ. במשטרה מעריכים שמאחורי ההתארגנות עומד, בין השאר, הארגון החרדי "אתרא קדישא", המגן על אתרים קדושים. בצומת פורדיס עיכבה המשטרה 70 מפגינים שנסעו באוטובוסים לעין תות, צפונית למקטע השנוי במחלוקת של חוצה ישראל. הם שוחררו לאחר כשעה.

חמישה חרדים נעצרו שלשום במהלך עימות עם המשטרה סמוך לקיבוץ רגבים, לשם הגיעו כ-100 מפגינים נגד המקטע הצפוני של הכביש. הם סיכמו עם המשטרה שיעזבו את המקום לאחר תפילה שקטה, ומפקד מרחב החוף הורה לנהוג עמם באיפוק. ואולם, לדברי המשטרה, בשלב מסוים החלו המפגינים להתפרע, וחמישה נעצרו. לטענת אחד המפגינים, "המשטרה עצמה עיניים נוכח הברוטליות של מאבטחי חברת 'חוצה ישראל'. שלושה מאנשינו פונו לבית החולים".

אריה שבתאי, דובר "חוצה ישראל", אמר בתגובה לטענות החרדים על אלימות מאבטחי החברה כי "הם באו להפגנה, וכל אחד נוקט באמצעים שלו". הוא הוסיף: "אנחנו לא פוגעים במערות קבורה. לפני כשלושה שבועות פתחנו שני קברים בנוכחות נציגי משרד הדתות. כל הממצאים הועברו על ידם לקבורה. בפאתי האתר הנוכחי יש 3-2 מערות קבורה, ואנחנו לא נוגעים בהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully