וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אוסאמה בן-לאדן מת

29.4.2005 / 9:12

באתר אינטרנט המזוהה עם תנועת "אל-קאעדה" התפרסמה ידיעה לפיה מנהיג התנועה מת. מנהיגים איסלאמיים טוענים כי הידיעה שקרית

העיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא בלונדון מדווח היום, כי באחד מאתרי האינטרנט המזוהים עם ארגון "אל-קאעדה" התפרסמו ידיעות לפיהן מנהיג התנועה, אוסאמה בן-לאדן, מת. תומכי התנועה טוענים כי הידיעה שקרית ולו היה בה אמת, היתה מתפרסמת הודעה מטעם איימן א-זווהירי, סגנו של בן לאדן.

האתר, "מנבר אהל א-סונה ואל-ג'מאעה", פירסם בשבועות האחרונים הודעות מטעם הארגון. "ארגון אל-קאעדה הודיע על מותו של בן לאדן", נכתב באתר.

"היכן המרביצים לעצמם, היכן אומרי הקינות, איפה הם אלה שיזרקו עצמם מעל מגדלים ובנינים גבוהים?", כתב אחד מבכירי הכותבים באתר. עיתון א-שרק אל-אווסט דיווח היום כי הידיעה מעוררת ויכוח בקרב גורמים אסלאמים קיצונים. יש הטוענים שהודעה על מותו של בן לאדן צריכה לבוא מהמשנה לו בארגון, איימן א-זוואהירי. אחרים סבורים שבן לאדן כלל לא מת, ובקרוב תפורסם קלטת שלו באחת מתחנות הלויין הערביות.

מנהיג ארגון "אל-ע'רבא", שייח' עומר בכרי, היושב בלונדון, טען כי הידיעה שקרית. תנועת "אל-ע'רבא", לשעבר "אל-מהאג'רון", תומכת ברעיון הג'יהאד העולמי. בכרי שיבח לא אחת את בן-לאדן ופעולותיו. דברים דומים אמר יאסר אל-סירי, מנהיג איסלאמי קיצוני ממוצא מצרי, שהוסיף כי בקרוב צפויה להתפרסם קלטת חדשה של בן-לאדן.

ד"ר האני א-סבאעי, ראש מכון מקריזי למחקרים הממוקם בלונדון, אמר כי אם הידיעה נכונה, יש לצפות כי זווהירי יתמנה כיורשו. עוד אמר סבאעי, כי יש להתייחס לידיעה זו ברצינות.

אמינותם של האתרים האיסלאמיים מוטלת בספק - מפעיליהם לא מזדהים בדרך כלל ולא חושפים את מקורות המידע שלהם. ברשת האינטרנט פועלים מאות אתרים המפרסמים הודעות מכל רחבי העולם. המפורסמים שבהם הם אתרים שהביאו תמונות וסרטים מהוצאות להורג של אזרחים זרים בעיראק ובסעודיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully