וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולדאי נחקר באזהרה בחשד שקיבל טובות הנאה

29.4.2005 / 0:01

ראש העיר ת"א מסר עדותו בפרשת החניונים ונחקר בנושא מערכת יחסיו עם ראובן גרוס, הנחשב ל"מלך החניונים של ת"א", ושחשוד במתן שוחד בתמורה לזכייה במכרזי הפעלת חניונים בעיר

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, מסר בסוף השבוע שעבר עדות ביחידה הארצית לחקירות הונאה בפרשת החניונים. בנוסף, נחקר חולדאי באזהרה בחשד לקבלת טובות הנאה והפרת אמונים בכל הקשור לקבלת תרומות למסע הבחירות שניהל בשנת 1998 ומערכת היחסים שהתפתחה בינו לבין ראובן גרוס ואחרים הקשורים לפעילות העירייה וחבות שונות הקשורות בה.

גרוס, בן 58 מהרצליה, המוכר כ"מלך החניונים" של תל אביב, עומד במרכז פרשת החניונים. המשטרה חושדת כי גרוס ו-12 חשודים נוספים מאנשיו זכו במרמה בסדרת מכרזים שהוציאה החברת "אחוזות חוף", חברה עירונית האחראית על הוצאת מכרזים להפעלת חניונים. פרט לגרוס ואנשיו, נעצרו בעבר גם בכירי ב"אחוזות חוף". בעבר נחקרו בפרשה המשנה למנכ"ל עיריית תל אביב-יפו, שלום אלקיים, וראש עיריית רמת גן, צבי בר.

במשטרה חושדים כי לצדו של גרוס כפעיל בארגון פשיעה, פעלו גם בתו, מאיה גרוס, העובדת בחברתו ויאיר הורביץ. עוד נעצרו בעבר יעקב מאיר, דני קורן, וישעיהו דרורי, חבר מועצת עיריית תל אביב ונציג סיעת הליכוד בה. שלושתם חשודים בעבירת "עובד ציבור המסייע לארגון פשיעה".

לפי החשד מאיר, קורן ודרורי קידמו את ענייניו של גרוס בקבלת מכרזי החברה העירונית. החשד הוא כי השלושה ידעו לכוון את גרוס כך שחברתו "רם-חן" וכן חברות אחרות שנספחות אליו, יציעו הצעות למכרזים שיעמדו בדיוק בטווח מסגרת הצעות המחיר שנקבעו מראש ואשר היו אמורות להיות סודיות. על פי החשד, תמורת קידום ענייניו עד לזכייתו במכרזי הפעלת החניונים, נתנו גרוס ואנשיו שוחד.

בעבר התייחס חולדאי לפרשה ואמר כי היא מהווה "רעידת אדמה, אך כל עוד נמשכת החקירה, אין לי מה להוסיף". עוד דווח כי חולדאי שכר את שירותיו של עו"ד נבות תל צור, שייצג בעבר את אריה דרעי ואיציק מרדכי. אחד המקורבים לפרשה אמר, כי "חולדאי נמצא בלחץ גדול בגלל מעצרם של מקורביו בפרשה. הוא מעריך שזה יגיע גם אליו ולכן החליט לשכור שירותיו של עו"ד".

ב"הארץ" דווח כי לפני חודשים אחדים נחקר בפרשה גם ראש העיר חיפה, יונה יהב. יהב נחקר תחת אזהרה במשרדי יאח"ה בבת ים, בחשד לקבלת טובות הנאה והפרת אמונים. גרוס, המכונה "מלך החניונים", הוא הבעלים של חניון גדול במרכז חיפה. גורמים במשטרה טענו לאחר חקירתו של יהב, כי גרוס עזר במימון מסע הבחירות של יהב לראשות העיר, לפני כמעט שנתיים.

סגן דובר עיריית תל אביב מסר בתגובה כי "לפני שלושה שבועות פנתה המשטרה לראש העיר על מנת לתת עדות. המועד תואם וראש העיר מסר עדותו ושיתף פעולה באופן מלא". סגן הדובר הוסיף כי "ראש העיר ימשיך לשתף פעולה עם המשטרה ככל שיתבקש, בכל עניין ודבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully