וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח ששון חדש מכין את צה"ל להתנתקות

28.4.2005 / 17:20

עו"ד טליה ששון, שהגישה את דו"ח המאחזים, הכינה דו"ח מיוחד שמטרתו להכין את החיילים והמפקדים לתרחישים קיצוניים בפינוי

עו"ד טליה ששון, אשר הגישה לפני כחודשיים את דו"ח המאחזים, הכינה לאחרונה דו"ח מיוחד שנועד להכין את צה"ל לקראת ביצוע ההתנתקות. כך מדווח ב"ידיעות אחרונות".

הדו"ח המיוחד, שחובר לבקשת צה"ל, נכתב יחד עם חוקרים מהמכון הישראלי לדמוקרטיה והוצג למטכ"ל לפני שבוע. "יש להכין את החיילים והמפקדים לתרחישים קיצוניים שיתרחשו בעת הפינוי, אך צה"ל צריך לשמור על ההכנות בחשאיות ולהסתיר זאת מהציבור", ממליצה ששון בדו"ח.

הפרקליטה לא פירטה בדו"ח מהם אותם תרחישים, אך במערכת הביטחון חוששים בעיקר מירי של יהודים על כוחות הביטחון או מהתבצרות של משפחה עם ילדיה ואיום בהתאבדות.

ששון מזהירה את צה"ל מפני כישלון הפינוי, ולא רק בשל ההתנגדות בשטח שיגלו המתנחלים ופעילי ימין: "צה"ל עלול להתקשות בביצוע ההתנתקות בגלל קצינים וחיילים מתוכו המתנגדים לתכנית ומספרם הלא ידוע של אלה שיסרבו פקודה", נכתב.

ששון מוסיפה ומזהירה שאם יצליחו המתנחלים לסכל את הפינוי עלול הכישלון לגרום לפגיעה קשה במעמדו ובחוסנו של צה"ל ואף להתפוררות המשטר הדמוקרטי.

באשר לאפשרות שחיילים ומפקדים יסרבו כותבת ששון בדו"ח, כי היות ופקודת הפינוי נשענת על חקיקה של הכנסת היא חוקית ולכן צה"ל יכול להתמודד עם טיעוני הסירוב בנימוקים משפטיים.

ששון מציעה לצה"ל כיצד לנהוג מול המתנחלים: לקיים למתיישבים טקסי פרידה מיישוביהם ובמקביל להבהיר שמי שינהג באלימות ישלם מחיר כבד.

גורם בימין שקיבל לידיו את דו"ח ששון החדש אמר לידיעות, "הדו"ח נועד ללמד את חיילי צה"ל שיש להם גיבוי משפטי מלא לסתום לנו את הפה. כל מטרתו לחלק את העולם לטובים ולרעים, ואנחנו כמובן הרעים. עצם הבחירה בטליה ששון, מחברת דו"ח המאחזים ומתנגדת חריפה להתנחלויות, היא בבחינת סדין אדום מול עינינו".

מצה"ל נמסר בתגובה, כי "מדובר במסמך שנכתב כחלק מעבודת הכנה וכבסיס לדיונים בכנס בנושא 'צבא-חברה בעימות המוגבל', שקיים צה"ל בשיתוף המכון הישראלי לדמוקרטיה. המסמך, שנכתב על ידי צוות בראשות עו"ד טליה ששון, אינו מסמך צבאי ואינו מהווה את דעת הצבא - אלא שימש כאמור כבסיס לדיונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully